Według doniesień prasowych Google próbuje skonsumować kolejny fragment reklamowego tortu. Korporacja ma testować model CPA w rozliczeniu z reklamodawcami.
Przypomnijmy tylko, że model CPA (ang. Cost Per Action) opiera się nie na rozliczeniu za ilość kliknięć, ale za podejmowaną przez internautów „akcję”. Może nią być dokonanie zakupów na stronie reklamodawcy, czy zapisanie się na newsletter.
Według Investors.com Google ma wykorzystywać „oprogramowanie i różne środki w celu śledzenia akcji podejmowanych pod wpływem reklam, ale model w zasadzie wymaga by reklamodawcy ponieśli pewne koszty w celu własnoręcznego śledzenia, by upewnić się, że są po tej samej stronie co Google”.
Program testowy dla modelu CPA prowadzony jest przez Performics, oddział zakupionej przez Google w 2008 za 3,1 mld dolarów firmy DoubleClick. Sprawdzane mają być zarówno reklamy dla treści, jak i dla wyszukiwarki.
Korporacja z Mountain View swoim zwyczajem nie chce dzielić się szczegółowymi informacjami na temat systemu
Zbieramy i analizujemy obecnie dane pochodzące z trwającej bety, nie mamy żadnych danych ani czegoś więcej do podzielenia się w temacie w tej chwili – napisała Deanna Yick z Google.
A jakie znaczenie może mieć ten test dla domenowych inwestorów? Wpisuje się przede wszystkim z szerszą zmianę – odchodzenie od modelu PPC na rzecz CPA właśnie. Fakt, że zajmuje się tym największy sprzedawca reklam na świecie musi dawać do myślenia. Odczują to zapewne przede wszystkim właściciele zaparkowanych domen. Ale być może w kontekście spadających zysków z reklam PPC nie będzie to taka zła zmiana? Jakie jest Państwa zdanie?
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.