Groupon: wirtualne sklepy i kanał z ofertami

Opublikowano: 1 grudnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Serwis Groupon przedstawił dziś założenia długofalowego rozwoju, wśród których największe znaczenie ma funkcja Groupon Stores, dająca możliwość zakładania własnych wirtualnych sklepów z dowolną liczbą ofert.

Przypomnijmy, że główną ideą Groupon’a jest oferowanie jednej promocyjnej oferty w danym mieście każdego dnia. Użytkownicy zaakceptowali pomysł grupowych zakupów i dzięki ich aktywność serwis może pochwalić się 20 mln dolarów miesięcznego dochodu. Świetnie radzi sobie także Groupon Polska, który zamknął półrocze z milionem użytkowników i na 12. miejscu wśród stron e-commerce według raportu PBI Gemius za sierpień 2010.

Zaprezentowana dziś funkcja – Groupon Stores – umożliwiać będzie właścicielom sklepów zakładanie wirtualnych sklepów i tworzenie dowolnej liczby ofert. Co w takim razie z ideą „jedna oferta w jednym mieście dziennie”?

Odpowiedzią Groupon’a jest tzw. Deal Feed, który ma stanowić spersonalizowany kanał ofert, aktualizowany na bieżąco. Użytkownicy serwisu będą mogli zobaczyć w nim promocje ulubionych sklepów, ofertę dnia z danego miast czy rekomendowane na podstawie wcześniejszej aktywności oferty. Deal Feed zintegrować będzie można także z kontem w Facebooku.

Groupon: wirtualne sklepy i kanał z ofertami 1

Twórcy Groupon’a mówią, że ich serwis został stworzony w czasach, kiedy jako mała firma nie mieli jeszcze wielu powiązań handlowych. Teraz sprawy wyglądają nieco inaczej.

Dziś naszym największym problem jest tak wysoki popyt, że firmy muszą nieraz czekać miesiącami by ich oferty trafiły do serwisu – komentują na swoim blogu.

Informacja o nowych funkcjach pojawiła się w czasie najgorętszych spekulacji na temat możliwego przejęcia przez Google, o czym pisaliśmy przed tygodniem. Na giełdzie komentarzy pojawiają się coraz większe sumy, za które Groupon może zostać kupiony – mówi się nawet o 6 miliardach dolarów. Czy przedstawienie długofalowej strategii może pomóc ewentualnym negocjacjom?

Dawid ZarazińskiGroupon: wirtualne sklepy i kanał z ofertami

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.