Grupa OEX integruje proces e-sprzedaży

Opublikowano: 11 czerwca 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Grupa OEX – specjalizująca się w outsourcingu procesów back–office, wsparcia sprzedaży i marketingu oraz call i contact center – wprowadza na rynek zintegrowaną obsługę procesu e–sprzedaży.

oexOferta OEX umożliwia powierzenie zewnętrznej firmie całościowej obsługi e-biznesu – od stworzenia projektu sklepu internetowego i dostarczenia technologii niezbędnej do jego prowadzenia, marketing, magazynowanie i wysyłkę towaru do klientów, aż po obsługę posprzedażową. Stało się to możliwe dzięki połączeniu kompetencji i zasobów graczy z obszaru rozwiązań technologicznych dla branży e-commerce (firma Divante), wsparcia sprzedaży i logistyki (Cursor) oraz telefonicznej obsługi klienta (Voice Contact Center).

Dzięki wykorzystaniu modelu outsourcingowego w obsłudze e-sprzedaży nowy, dedykowany kanał dystrybucji można uruchomić w trzy miesiące. Grupa OEX zbudować ma w tym czasie platformę e-commerce, stworzyć opisy i zdjęcia dostosowane do prowadzenia sprzedaży w internecie, opracować kampanie marketingowe, zapewnić odpowiedniej skali infrastrukturę przechowywania i wysyłania sprzedawanego towaru i przygotować wszelkie procedury do obsługi klienta internetowego.

Innowacyjność naszego rozwiązania polega na bardzo szybkim uruchomieniu nowego źródła przychodów, właściwie bez ponoszenia nakładów inwestycyjnych. Z naszymi klientami rozliczamy się na zasadzie prowizji od wygenerowanej sprzedaży w internecie. Firmy, z którymi współpracujemy nie muszą budować swoich kompetencji w zakresie e-commerce. Po uruchomieniu usługi wystarczy jedna osoba, która przez 3–4 godziny dziennie kontrolować będzie nowy kanał dystrybucji. Outsourcing obsługi kanału e-commerce jest rozwiązaniem efektywnym kosztowo. Pozwala na skoncentrowanie się na tradycyjnych formach sprzedaży, przy równoczesnym wejściu w nowy obszar dystrybucji bez ponoszenia wydatków inwestycyjnych. W odróżnieniu od obsługi e-sprzedaży w ramach własnych struktur organizacyjnych, model zewnętrzny pozwala na zamianę kosztów stałych na koszty zmienne – personel, powierzchnie magazynowe, a także ich niepełne wykorzystanie przestają obciążać rachunek wyników – powiedział Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante, Grupa OEX.

Model sucess fee umożliwiać ma systematyczny rozwój, testowanie nowych kanałów sprzedaży i strategii marketingowych bez ponoszenia ryzyka. Outsourcing zwiększać ma zaś elastyczność i skalowalność prowadzonej działalności. Firmy, które zdecydują się na rozwiązanie oferowane przez Grupę OEX płacą tylko za wykonane czynności.

Rozwiązanie e-commerce end–to–end najlepiej sprawdza się w firmach, które nie mają kompetencji w zakresie sprzedaży w internecie, nie dysponują własną infrastrukturą do wysyłki produktów do klientów indywidualnych i nie mają doświadczeń w obsłudze posprzedażowej. Innych umiejętności wymaga wysłanie palety z jednym rodzajem towaru, a innych kompletacja pojedynczych paczek złożonych z wielu różnych produktów – dodał Grzegorz Wroniszewski, group account director, Cursor, Grupa OEX.

Z kompleksowej obsługi kanału e-commerce korzysta już kilku klientów, m.in. z sektora FMCG i energetycznego. Rozwiązanie przeznaczone jest dla każdej wielkości sklepów internetowych. Dla firmy zainteresowanych usługą powstał dedykowany serwis www.end2end.pl, na którym znajdują się m.in. case studies ze zrealizowanych projektów.

Dawid ZarazińskiGrupa OEX integruje proces e-sprzedaży

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.