Gry w Google+ [wideo]

Opublikowano: 12 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Google wprowadza gry do swego serwisu społecznościowego Google+. Mają być bardziej atrakcyjne dla graczy, ale mniej uciążliwe dla ich znajomych. Czy to przekona użytkowników Facebooka do zmiany serwisu?

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Google, w katalogu serwisu społecznościowego firmy pojawią się gry znanych producentów – między innymi firm Zynga, Rovio czy Wooga. Pograć będzie można m.in. w Angry Birds, Sudoku, Bejeweled Blitz czy Diamond Dash. Dostęp do nich przyznawany ma być stopniowo, kolejnym grupom użytkowników. Zobaczą oni nową, kolorową ikonkę w pasku szybkiego dostępu. Prezentowane mają być w niej statusy z gier, zaproszenia czy własne osiągnięcia z aplikacji.

Gry w Google+ [wideo] 1

Wydaje się, że Google nauczyło się wiele z nie do końca udanych rozwiązań Facebooka. Dlatego informacje z gier nie będą pojawiać się w aktualnościach wszystkich znajomych.

Oznacza to, że dajemy ci kontrolę nad tym kiedy widzisz gry, jak w nie grasz i z kim się dzielisz swoimi postępami. Gry w Google+ będą wtedy, kiedy chcesz i znikną jeśli nie będziesz ich chciał. Jeśli nie jesteś zainteresowany grami, łatwo będzie je zignorować – przekonuje na blogu Vic Gundotra z Google.

Uruchomienie działu gier nie jest niespodzianką. W czerwcu odniesienie do nich pojawiło się w kodzie Google+. Firma chciała zapewne zapoznać swoich wczesnych użytkowników z serwisem oraz dopracować go na tyle, by wprowadzenie gier odbyło się bez problemów.

Wprowadzenie gier może być ważnym argumentem w zdobywaniu nowych użytkowników. Google+ skupiał do tej pory przede wszystkim osoby znające lub pracujące w branży technologicznej – teraz ma szansę pozyskać bardziej „codziennych” użytkowników. Czy kosztem Facebooka?

Z pewnością oznacza to również szersze otwarcie się na twórców aplikacji. Google przedstawiło nowy blog – Google+ Platform blog, przeznaczony właśnie dla producentów aplikacji, w tym gier.

Dawid ZarazińskiGry w Google+ [wideo]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.