Google wprowadza gry do swego serwisu społecznościowego Google+. Mają być bardziej atrakcyjne dla graczy, ale mniej uciążliwe dla ich znajomych. Czy to przekona użytkowników Facebooka do zmiany serwisu?
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Google, w katalogu serwisu społecznościowego firmy pojawią się gry znanych producentów – między innymi firm Zynga, Rovio czy Wooga. Pograć będzie można m.in. w Angry Birds, Sudoku, Bejeweled Blitz czy Diamond Dash. Dostęp do nich przyznawany ma być stopniowo, kolejnym grupom użytkowników. Zobaczą oni nową, kolorową ikonkę w pasku szybkiego dostępu. Prezentowane mają być w niej statusy z gier, zaproszenia czy własne osiągnięcia z aplikacji.
Wydaje się, że Google nauczyło się wiele z nie do końca udanych rozwiązań Facebooka. Dlatego informacje z gier nie będą pojawiać się w aktualnościach wszystkich znajomych.
Oznacza to, że dajemy ci kontrolę nad tym kiedy widzisz gry, jak w nie grasz i z kim się dzielisz swoimi postępami. Gry w Google+ będą wtedy, kiedy chcesz i znikną jeśli nie będziesz ich chciał. Jeśli nie jesteś zainteresowany grami, łatwo będzie je zignorować – przekonuje na blogu Vic Gundotra z Google.
Uruchomienie działu gier nie jest niespodzianką. W czerwcu odniesienie do nich pojawiło się w kodzie Google+. Firma chciała zapewne zapoznać swoich wczesnych użytkowników z serwisem oraz dopracować go na tyle, by wprowadzenie gier odbyło się bez problemów.
Wprowadzenie gier może być ważnym argumentem w zdobywaniu nowych użytkowników. Google+ skupiał do tej pory przede wszystkim osoby znające lub pracujące w branży technologicznej – teraz ma szansę pozyskać bardziej „codziennych” użytkowników. Czy kosztem Facebooka?
Z pewnością oznacza to również szersze otwarcie się na twórców aplikacji. Google przedstawiło nowy blog – Google+ Platform blog, przeznaczony właśnie dla producentów aplikacji, w tym gier.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.