IBM współpracuje z Unilever

Opublikowano: 1 lipca 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

IBM ogłosił, że rozbudowuje stworzoną dla firmy Unilever globalną platformę do współpracy za pośrednictwem sieci. Unilever jest jedną z korporacji odnoszących największe sukcesy w zakresie produktów konsumenckich. Hub o nazwie Unilever Global umożliwi szybszą i bardziej wydajną komunikację z klientami, dostawcami i rynkami zbytu. Ułatwi także łączność pomiędzy wewnętrznymi aplikacjami firmy.

Unilever działa w ponad 100 krajach na 5 kontynentach posługując się różnymi standardami Electronic Data Interchange (EDI – wymiana danych elektronicznych) oraz stosując Value-added Networks (VAN – sieci wartości dodanej). Firma chciała poszerzyć współpracę ze wszystkimi działami w łańcuchu produkcyjnym w celu zwiększenia dochodów i wzmocnienia przewagi nad konkurencją.

Nowe rozwiązanie IBM obejmuje dwa główne obszary: zapewnianie globalnym działaniom firmy Unilever wspólnej infrastruktury danych oraz wspieranie relacji z partnerami handlowymi. Umożliwia ono zwiększenie wydajności firmy, otwiera możliwości wchodzenia na nowe rynki i udoskonala tradycyjne metody wymiany danych elektronicznych. Celem przedsięwzięcia jest podniesienie wydajności dzięki zastosowaniu całościowego rozwiązania stworzonego z myślą o specyficznych potrzebach globalnej firmy specjalizującej się w produktach paczkowanych.

Integralną częścią wspólnej platformy jest rodzina produktów IBM WebSphere Integration. WebSphere wykorzystuje technologię e-biznesowej współpracy przedsiębiorstw, pomagając firmom takim jak Unilever w integrowaniu własnych procesów biznesowych z działaniami dostawców i klientów oraz przyspieszając wprowadzanie nowych produktów na rynek.

„Wprowadzenie systemu skutecznej wymiany danych jest złożonym procesem,”- mówi Alain Benichou, wiceprezes IBM Distribution Sector na region EMEA. „Obejmuje on liczne obszary współpracy z partnerami handlowymi, w tym oparte na Internecie systemy zaplecza oraz zintegrowane procesy biznesowe przeprowadzane w oparciu o różne aplikacje i technologie. W ramach współpracy z Unilever, rozbudowujemy opartą na Internecie sieć handlową według modelu „jeden z wieloma”. Rozwiązanie to umożliwia firmie elastyczny i wydajny sposób prowadzenia działań B2B (business-to-business) oraz tworzy łańcuch dostaw na światowym poziomie.”

„Utrzymywanie w skali globalnej wielu różnych systemów było mało efektywne, a przy tym kosztowne. Musieliśmy znaleźć alternatywne rozwiązanie, które również w przyszłości w efektywny kosztowo sposób sprostałoby naszym potrzebom,” – mówi Peter Slator, dyrektor ds. informatyki w Unilever. „Rozwiązanie Unilever Private Exchange oparte na technologii IBM zapewnia nam niezbędną łączność z naszymi partnerami biznesowymi i jednocześnie uwzględnia złożoność naszych globalnych działań biznesowych”.

http://www.ibm.com/industries/cpg

Sylwester KozakIBM współpracuje z Unilever

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.