Infovide architektem Pasażu Handlowego Onet.pl

Opublikowano: 19 kwietnia 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Infovide i Onet.pl wspólnie zrealizowały projekt przekształcenia Pasażu Handlowego portalu Onet.pl w elektroniczną sieć sprzedaży opartą o innowacyjne rozwiązania architektoniczne. Powstała sieć skupia partnerów oferujących za pośrednictwem Pasażu swoje produkty.

Nowy Pasaż, którego strony noszą obok loga Onet.pl sygnaturę „Architected by Infovide” – to pierwsze w Polsce rozwiązanie wykorzystujące standard Web Services do integracji aplikacji B2C (business to customer) i B2B (business to business). Ten wymagający projekt, powiązany z wdrożeniem w Onet.pl nowych technologii, zrealizowano w rekordowym czasie pięciu miesięcy.

„O współpracy z ekspertami Infovide zadecydowały następujące czynniki: wsparcie merytoryczne ze strony konsultantów, doświadczenie w wykorzystaniu serwera aplikacyjnego WebLogic i rozwiązaniach B2C, B2B oraz umiejętność realizacji w krótkim czasie. Mieliśmy świadomość, że przeprowadzenie tak złożonego projektu w ciągu kilku miesięcy wymaga dużej elastyczności i wiedzy z zakresu zarządzania projektami. Efekty wspólnej pracy już są – zainteresowanie sklepów i Internautów jest ogromne” – powiedział Krzysztof Jędrzejek, Dyrektor Pionu Technologii Informatycznych z Onet.pl.

Pasaż konsoliduje oferty różnych sklepów (m.in. artykuły biurowe, motoryzacyjne, multimedia, RTV i AGD, kosmetyki, odzież, kwiaty i inne) pozwalając jednocześnie na swobodne poruszanie się po ich zasobach internetowych. Umożliwia kategoryzowanie produktów – oglądania np. według branży, rodzaju, okazji, a także wyszukiwania najbardziej odpowiednich i korzystania z opinii wprowadzanych przez innych użytkowników.

Zastosowane rozwiązania technologiczne w obszarze B2B pozwalają na zasilanie pasażu ofertami w czasie rzeczywistym. Sklepy mogą prowadzić urozmaiconą działalność handlową: zmieniać ceny, asortyment, prowadzić promocje i wyprzedaże. Każdy Internauta wybierając ofertę jest automatycznie przekierowany do sklepu.

„Onet przedstawił nam strategię rozwoju pasażu, w której oprócz komunikacji B2C znalazło się też pośredniczenie w transakcjach handlowych. Na podstawie analizy wymagań zaproponowaliśmy architekturę nowego Pasażu, a następnie zrealizowaliśmy wraz z zespołem Onetu. Tempo prac i złożoność zadania wymagały dużej elastyczności i innowacyjnych metod zarządzania. Sukces projektu nie byłby możliwy również bez ogromnego zaangażowania pracowników Onet.pl. Współpraca ze specjalistami Onetu była dla nas wartościowym doświadczeniem. Istotnym elementem organizacji projektu był również transfer know-how. Wierzę że takie podejście ułatwi zespołowi Onetu samodzielną kontynuację projektu zgodnie z założeniami strategii i wymaganiami klientów. ” – powiedział Aleksander Solecki, kierownik projektu w Infovide.

W projekcie zastosowano wzorce architektury B2B wypracowane przez Infovide oraz standard XML Web Services. Według analityków Gartner Research standard Web Services zdominuje rozwiązania B2B w ciągu najbliższych 3 lat. W ramach projektu wdrożono też w Onet.pl nowe technologie, między innymi serwer aplikacyjny WebLogic oraz metodologię budowania aplikacji w standardzie Java 2 Enterprise Edition (J2EE). Projekt prowadzony był według podejścia adaptacyjnego bazującego na metodologiach lekkich (agile methodology). Takie podejście stosuje się do zarządzania skomplikowanymi przedsięwzięciami, w tym z obszaru e-commerce, wymagającymi szybkich reakcji na zmiany.

Poprzez seminaria i wspólną pracę eksperci Infovide wraz ze specjalistami portalu, wypracowali metodę zarządzania tym projektem, która obejmowała organizowanie pracy, przeprowadzanie analiz, projektowanie architektur, prowadzenie prac programistycznych, testów systemowych i wydajnościowych oraz sporządzanie dokumentacji. Dzięki zdobytej w ten sposób wiedzy i zastosowanym technologiom specjaliści z Onet.pl mogą prowadzić i rozwijać projekt samodzielnie.

„Ten projekt to udany mariaż kompetencji firm będących liderami w swoich sektorach. Jesteśmy dumni z tego, że strony Pasażu sygnowane są również przez logo „Architected by Infovide”. Chcemy, aby ta sygnatura była synonimem innowacyjnych koncepcji i wysokiej jakości rozwiązań jakie tworzymy dla naszych klientów.” – powiedziała Justyna Forystek, communications manager Infovide.

http://www.pasaz.onet.pl

Sylwester KozakInfovide architektem Pasażu Handlowego Onet.pl

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.