W dzisiejszych czasach internet służy do dystrybucji praktycznie wszystkich usług i produktów dostępnych na rynku. Jak jednak postępować w przypadku usług niszowych, do których zaliczane są ubezpieczenia auto assistance? Przed takim zadaniem stanęła Symetria w ramach współpracy podjętej z firmą Starter. 
Starter to firma oferująca usługi z zakresu assistance drogowego i jednocześnie wyłączny partner ADAC w Polsce – największej organizacji motoryzacyjnej w Europie. Stowarzyszenie znane jest w naszym kraju przede wszystkim z rankingów niezawodności oraz testów opon czy fotelików dziecięcych.
Zdefiniować potrzeby, cele i środki
W ramach projektu wykonano pakiet analiz dotyczących zarówno strony internetowej, jak i działań e-marketingowych firmy, a następnie na podstawie wyników badań oraz wniosków z warsztatów koncepcyjnych opracowano rekomendacje dotyczące dalszych działań.
Celem było w szczególności:
- zwiększenie sprzedaży,
- zwiększenie rentowności działań sprzedażowych i marketingowych,
- opracowanie modelu sprzedaży usług typu ubezpieczenia assistance poprzez kanały on-line’owe.
Aby spełnić powyższe cele, niezbędne było opracowanie zakresu prac, które umożliwiłyby dogłębną analizę ekspercką i statystyczną serwisu www.starter24.pl, a na podstawie ich wyników – sformułowanie niezbędnych rekomendacji.
Analiza kluczem do sukcesu
Prace rozpoczęto od przeprowadzenia analizy eksperckiej, której celem było wykazanie nieprawidłowości i błędów użyteczności serwisu. Na bazie audytu opracowany został raport wraz z rekomendacjami. Symetria postanowiła kompleksowo podejść do zadania i przeanalizować wyniki również z popularnego narzędzia Google Analytics. Dzięki temu można było poznać profil użytkowników odwiedzających witrynę i zrozumieć sposób, w jaki poruszają się po serwisie. Nie bez znaczenia były także wnioski dotyczące źródeł ruchu i jakości odwiedzin przez nie generowanych.
Ostatnim etapem prac analitycznych był audyt Google Adwords, który pozwolił ocenić ówczesną kondycję kampanii. Przedstawione zostały również liczne rekomendacje dotyczące prowadzenia kampanii. Efektem raportu było przejęcie zarządzania kampaniami przez Symetrię, co zaowocowało szybką i zdecydowaną poprawą ich statystyk.
Uwolnić moce kreatywne – warsztaty
Następnie przyszedł czas na warsztaty koncepcyjne, w których udział wzięli wspólnie przedstawiciele Startera i Symetrii. Dzięki połączeniu kreatywnych i technologicznych mocy Symetrii z ogromną wiedzą i doświadczeniem pracowników Startera, wypracowano pomysły na usprawnienia oraz dalsze działania dotyczące obecności Startera w Internecie.
Współpraca ze Starterem była dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem. Pierwszy raz mieliśmy kontakt z firmą oferującą produkt typu ubezpieczenie auto assistance Osobiście cieszy mnie również relacja, którą udało nam się nawiązać i to, że jednorazowa usługa przekształciła się w stałą współpracę, co świadczy o obopólnym zadowoleniu stron – powiedział Tomasz Kaczmarek, UX Specialist z Symetrii.
Warsztaty koncepcyjne stały się katalizatorem wielu ciekawych pomysłów, które skutkowały zaprojektowaniem rekomendacji na stronie głównej serwisu oraz kilku podstronach, a także sformułowaniem koncepcji akcji marketingowej. Wszystkie realizacje zostały w najwyższym stopniu dopasowane do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej oraz skoncentrowane na celach biznesowych firmy Starter. Dodatkowo, w trakcie prac eksperci Symetrii definitywnie przejęli zarządzanie kampaniami AdWords.
Efekty
Na efekty optymalizacji kampanii AdWords nie trzeba było długo czekać. Dzięki zakończeniu nieefektywnych działań, wskaźniki takie jak łączny koszt kampanii oraz koszt konwersji znacznie zmalały. Linki sponsorowane Startera zanotowały wzrost CTR o 71 proc., natomiast CPC zmalało aż o 32 proc..
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Symetrią. To, co odróżnia Symetrię od innych firm to przede wszystkim rzetelność, transparentność działań i rozliczeń oraz wysokie kompetencje – dodał Jacek Pobłocki, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w firmie Starter.
Na bazie rekomendacji Symetrii powstaje nowa wersja strony internetowej www.starter24.pl, dodatkowo w trakcie warsztatów opracowano też kilkanaście koncepcji przyszłych działań marketingowych.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.