Komunikując się poprzez fanpage, docieramy średnio tylko do ok. 16 proc. swoich fanów (raport comScore 2011). Jak polepszyć ten wynik podpowiada Adrian Pietraszkiewicz z Fenomem.pl.
Najprostszym sposobem do zwiększenia zasięgu komunikacji jest użycie zdarzeń sponsorowanych. Zdarzenia sponsorowane wyświetlane są w prawej kolumnie dowolnej podstrony Facebooka lub też bezpośrednio na stronie głównej zwanej News Feedem. Facebook właśnie teraz uruchomił specjalne narzędzie do podglądu zdarzeń wykorzystujących zaplanowane przez marketerów akcje poprzez użycie Open Graphu. Jak z niego korzystać?
Wystarczy wybrać jeden spośród opublikowanych na tablicy postów a następnie zdecydować się na jedną z możliwych akcji przypisanych do formatu danego postu. Narzędzie nie tylko pokaże jak dany post będzie wyglądać, ale również oszacuje przybliżoną liczbę akcji, zasięg oraz liczbę znajomych fanów. Można również posługiwać się bardziej zaawansowanymi narzędziami podglądu: używanie specyfikacji konkretnych akcji możliwych w Open Graph lub wizualizowanie konkretnych zdarzeń z własnej osi czasu.
Dlaczego warto używać Open Graph przy planowaniu zdarzeń sponsorowanych? Open Graph umożliwia definiowanie własnych akcji. Użytkownik korzystający z konkretnej aplikacji publikuje na swojej tablicy komunikat lepiej dopasowany do realizowanej akcji. Weźmy przykład radia internetowego. Zdefiniowaną akcją, która powinna być realizowana z punktu widzenia biznesu nie tylko powinno być „polub post” lub „dodaj komentarz”, ale również „posłuchaj”, co bezpośrednio przełoży się na konwersje związane z użytkowaniem konkretnej zdefiniowanej funkcjonalności.
Jeszcze innym sposobem na lepsze wykorzystanie prowadzonej komunikacji jest Reach Generator, czyli generator zasięgu. Najprościej ujmując jest to trwałe pozycjonowanie zdarzenia sponsorowanego, przy którym Facebook daje gwarancję, iż dotrzemy do 75 proc. fanów w ciągu całego miesiąca oraz do 50 proc. fanów w ujęciu tygodniowym. Facebook szacuje, iż dzięki użyciu generatora zasięgu uzyskamy ok. dwukrotnie wyższe zaangażowanie fanów.
Ile będzie kosztować taka zabawka? Branżowe plotki głoszą, iż będzie to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Najwięksi na pewno się skuszą.
Autor: Adrian Pietraszkiewicz, dyrektor ds. rozwoju w agencji społecznościowej Fenomem.pl specjalizującej się w produkcji i promocji filmów na potrzeby internetu oraz komercyjnym wykorzystaniu blogów.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.