Jak wykupić zaangażowanie fanów?

Opublikowano: 22 maja 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Komunikując się poprzez fanpage, docieramy średnio tylko do ok. 16 proc. swoich fanów (raport comScore 2011). Jak polepszyć ten wynik podpowiada Adrian Pietraszkiewicz z Fenomem.pl.

Najprostszym sposobem do zwiększenia zasięgu komunikacji jest użycie zdarzeń sponsorowanych. Zdarzenia sponsorowane wyświetlane są w prawej kolumnie dowolnej podstrony Facebooka lub też bezpośrednio na stronie głównej zwanej News Feedem. Facebook właśnie teraz uruchomił specjalne narzędzie do podglądu zdarzeń wykorzystujących zaplanowane przez marketerów akcje poprzez użycie Open Graphu. Jak z niego korzystać?

Wystarczy wybrać jeden spośród opublikowanych na tablicy postów a następnie zdecydować się na jedną z możliwych akcji przypisanych do formatu danego postu. Narzędzie nie tylko pokaże jak dany post będzie wyglądać, ale również oszacuje przybliżoną liczbę akcji, zasięg oraz liczbę znajomych fanów. Można również posługiwać się bardziej zaawansowanymi narzędziami podglądu: używanie specyfikacji konkretnych akcji możliwych w Open Graph lub wizualizowanie konkretnych zdarzeń z własnej osi czasu.

Jak wykupić zaangażowanie fanów? 1

Jak wykupić zaangażowanie fanów? 2

Dlaczego warto używać Open Graph przy planowaniu zdarzeń sponsorowanych? Open Graph umożliwia definiowanie własnych akcji. Użytkownik korzystający z konkretnej aplikacji publikuje na swojej tablicy komunikat lepiej dopasowany do realizowanej akcji. Weźmy przykład radia internetowego. Zdefiniowaną akcją, która powinna być realizowana z punktu widzenia biznesu nie tylko powinno być „polub post” lub „dodaj komentarz”, ale również „posłuchaj”, co bezpośrednio przełoży się na konwersje związane z użytkowaniem konkretnej zdefiniowanej funkcjonalności.

Jeszcze innym sposobem na lepsze wykorzystanie prowadzonej komunikacji jest Reach Generator, czyli generator zasięgu. Najprościej ujmując jest to trwałe pozycjonowanie zdarzenia sponsorowanego, przy którym Facebook daje gwarancję, iż dotrzemy do 75 proc. fanów w ciągu całego miesiąca oraz do 50 proc. fanów w ujęciu tygodniowym. Facebook szacuje, iż dzięki użyciu generatora zasięgu uzyskamy ok. dwukrotnie wyższe zaangażowanie fanów.

Ile będzie kosztować taka zabawka? Branżowe plotki głoszą, iż będzie to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Najwięksi na pewno się skuszą.

Autor: Adrian Pietraszkiewicz, dyrektor ds. rozwoju w agencji społecznościowej Fenomem.pl specjalizującej się w produkcji i promocji filmów na potrzeby internetu oraz komercyjnym wykorzystaniu blogów.

Dawid ZarazińskiJak wykupić zaangażowanie fanów?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.