Rynek telefonów od początku rozwija się bardzo dynamicznie i od paru lat wiele mówi się o telefonach, które poza dzwonieniem i odbieraniem sms’ów spełniają szereg nowych funkcji. Są to telefony nowej generacji tzw. smartfony. Jakie modele cieszą się największą popularnością na Ceneo, które są najlepiej oceniane i najchętniej wybierane?
Na początku warto zadać sobie pytanie: czym w zasadzie jest ten smartfon? Jak odróżnić go od klasycznego telefonu? W sieci próżno szukać jednoznacznej odpowiedzi. Najczęściej pisze się, że supertelefon łączy cechy telefonu, organizera a także podręcznego komputera. Posiada także klawiaturę qwerty bądź panel dotykowy, który daje możliwość pisania w tym systemie. Jego podstawową wartością jest możliwość łączenia się z Internetem. To dzięki temu za pomocą smartfona możemy swobodnie korzystać z poczty e-mail, komunikatorów, serwisów społecznościowych etc. Inną kluczową cechą każdego smartfona jest fakt, że posiada on system operacyjny umożliwiający instalowanie na telefonie nowych aplikacji. To właśnie ta dostępność aplikacji tworzy ze smartfona urządzenie, które można stale rozwijać i modyfikować pod kątem własnych upodobań i potrzeb.
Biorąc pod uwagę fakt, że granica pomiędzy smartfonem a zwykłym telefonem jest płynna wydzieliliśmy z kategorii Telefony komórkowe na Ceneo dziesięć najpopularniejszych modeli, które spełniają wszystkie powyższe kryteria. Są to najpopularniejsze na Ceneo modele smartfonów.
Co ciekawe w pierwszej dziesiątce nie ma osławionego iPhone’a. Można przypuszczać, że produkt amerykańskiej firmy Apple jest ciągle za drogi dla przeciętnego Kowalskiego i tylko nieliczni mogą sobie na niego pozwolić. Tylko cztery telefony kosztują powyżej tysiąca zł. Pozostałe to tańsze i mniej zaawansowane modele. Jeżeli chodzi o system operacyjny to aż cztery modele działają na systemie Symbian OS, dwa na Windows Mobile i dwa na googlowskim Androidzie. W rankingu najwyżej plasuje się Samsung GT-S8500 Wave z systemem operacyjnym Bada OS.
W rankingu widać także, że przywiązani jesteśmy do sprawdzonej Nokii i mimo, iż mówi się że fiński gigant przespał rewolucję w telefonii, to w Polsce ma się on całkiem nieźle. W klasie bardziej zaawansowanych modeli, prym wiodą modele tajwańskiego HTC.
Rewolucja technologiczna dokonuje się na naszych oczach. Jej podstawą jest łączenie urządzeń, z których na co dzień korzystamy z siecią internetową. Na tej podstawie można śmiało przyjąć założenie, że smartfony w Polsce będą coraz bardziej popularne i w końcu zastąpią całkowicie klasyczne telefony komórkowe.
Więcej zdjęć: Techcity.pl – Zapraszamy!
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.