Kodeks dobrych praktyk e-mail marketingu

Interactive Advertising Bureau Polska (IAB Polska) przyjęło właśnie Kodeks dobrych praktyk e-mail marketingu. Jest to wspólne opracowanie członków grupy roboczej, do której należą agencje  e-mail marketingowe, domy mediowe oraz wydawcy wykorzystujący aktywnie pocztę elektroniczną jako kanał komunikacji marketingowej.

Celem powstania dokumentu było stworzenie jasnych i precyzyjnych reguł, do których powinny stosować się wszystkie podmioty oferujące i wykorzystujące e-mail marketing w działaniach promocyjnych. Jego przyjęcie przyczynić ma się do zwiększenia zaufania do poczty elektronicznej jako medium. Przez fakt, że odbiorcy będą otrzymywać więcej precyzyjnie sformułowanych i zaadresowanych wiadomości od podmiotów, którym faktycznie powierzyli swoje adresy e-mail. Ponadto dokument określa procedury dopisywania i wypisywania odbiorców z list mailingowych, określa warunki współpracy pomiędzy marketerami  a wydawcami w obszarze zleconych wysyłek e-mailingu, a także definiuje wskaźniki skuteczności kampanii newsletterowych i mailingowych.

– Jesteśmy przekonani, że zapisy dokumentu dobrych praktyk sprawią, że ludzie będą otrzymywać mniej niezamówionych wiadomości i łatwiej będzie im odróżnić newslettery oraz mailingi reklamowe od zwykłego spamu – mówi Krzysztof Dębowski, szef grupy roboczej e-mail marketingu w IAB Polska i dyrektor zarządzający SARE. – Przyczyni się on też z pewnością do uproszczenia współpracy na linii agencja-marketer-wydawca, a wszystko to przełoży się na jeszcze lepsze wyniki kampanii e-mail marketingowych – dodaje Dębowski.

Promowane przez IAB oraz firmy stowarzyszone w ramach grupy roboczej e-mail marketingu zapisy dokumentu dobrych praktyk wprowadzają istotne rozróżnienie dwóch rodzajów wysyłek: newsletterów oraz mailingów reklamowych.

– Całość przyjętych zapisów przyczyni się do bardziej pozytywnego nastawiania konsumentów do zamówionych reklam otrzymywanych drogą mailową. Dlatego właśnie e-mail marketing stosowany wedle zasad opisanych w niniejszym dokumencie jest tak skuteczny  – powiedział Jacek Wownysz, koordynator grup roboczych w IAB Polska. – Uważamy, że opracowanie i wdrożenie dobrych praktyk e-mail marketingu jest działaniem nie tylko w interesie konsumentów, ale przede wszystkim w interesie rynku. Dlatego właśnie dokument w tej formie został pozytywnie zaopiniowany i zalecamy stosowanie jego reguł – przekonuje Wownysz.

Dokument dobrych praktyk e-mail marketingu IAB Polska (pdf) można pobrać: na tej stronie.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry