Spółki NetPress Digital (właściciel Netpress.pl) oraz Netina (właściciel ZloteMysli.pl), połączyły siły, by zdobyć pozycję lidera w branży. Dzięki podpisanej 17 października br. umowie powstał podmiot, który jeszcze w tym roku uruchomi platformę e-commerce, na której sprzedawane będą elektroniczne książki, elektroniczna prasa oraz książki audio w formacie mp3.
– Tak naprawdę współpracujemy ściśle już od kilku miesięcy, tworząc nowatorską sieć dystrybucji elektronicznych publikacji – mówi Bartłomiej Roszkowski, prezes NetPress Digital. – Dzięki wymianie know how, a także wsparciu funduszu MCI Management, wkrótce udostępnimy internautom system, będący kolejnym krokiem w rozwoju polskiego e-commerce. Z jednej strony umożliwi on zgromadzenie w jednym miejscu niespotykanej dotąd liczby cyfrowych publikacji, a z drugiej da szansę na sprzedaż tychże szerokiemu gronu naszych partnerów i retailerów.
Marcin Kądziołka, prezes Netiny, tak motywuje decyzję o połączeniu z NetPress Digital – W ciągu kilku lat udało nam się zbudować jeden z najsprawniej działających w Polsce internetowych programów partnerskich w ramach Wydawnictwa Złote Myśli. Tworząc nowy podmiot z NetPress Digital, likwidujemy ostatnią barierę ograniczającą możliwości rozwoju, a mianowicie asortyment.
Konsolidacja zostanie przeprowadzona poprzez podniesienie kapitału zakładowego NetPress Digital, który zostanie opłacony przez Netinę. Firma ta wniesie aportem 100% udziałów Wydawnictwa Złote Myśli. Po transakcji największym udziałowcem NetPress Digital pozostaną Zakłady Graficzne Taurus (spółka, która stworzyła NetPress) z udziałem na poziomie 40,68%. 38,98% w NetPress Digital będzie należało do Netiny, natomiast udział MCI Management spadnie z obecnych 33,3% do 20,34%. Po realizacji 2 transzy inwestycyjnej w wysokości 900 tys. zł., przewidzianej przez umowę, MCI zwiększy swój udział do minimum 33% udziałów w spółce.
– Łącząc NetPress i Złote Myśli tworzymy absolutnego lidera na rynku publikacji elektronicznych w Polsce. Do dotychczasowej oferty czasopism dołączamy blisko 200 tytułów e-booków, do których prawa posiadają Złote Myśli, jak również wspólnie uruchamiamy platformę dystrybucyjną dla elektronicznych tytułów zewnętrznych wydawców. Ponadto zespoły zarządzające NetPress i Złotymi Myślami świetnie się uzupełniają, co w mojej ocenie przyczyni się do jeszcze szybszego wzrostu wartości naszej inwestycji w NetPress. – powiedział Maciej Kowalczyk, Dyrektor Inwestycyjny w MCI Management, odpowiedzialny za projekt.
Oprócz Bartłomieja Roszkowskiego i Marcina Kądziołki, do zarządu nowej spółki wejdzie Mateusz Chłodnicki, dotychczasowy wiceprezes Netiny, który w nowym podmiocie będzie odpowiadał za marketing.
Od miesiąca trwa pierwszy etap przedpremierowej kampanii, promującej tworzoną przez firmę platformę z e-publikacjami. Do tej pory celem było pozyskanie jak największej liczby uczestników nowatorskiego systemu partnerskiego. Akcja Otwieramy.pl, o której mowa, zgromadziła już ponad 81 tys. ludzi, którzy są zainteresowani udziałem w tym przedsięwzięciu w charakterze partnerów. Już wkrótce rozpocznie się kolejny etap, skierowany tym razem w głównej mierze do potencjalnych klientów platformy.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.