Malaria? – zdrowe, egzotyczne wakacje z easygo.pl i GlaxoSmithKline

Opublikowano: 20 kwietnia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

easygo.pl i GlaxoSmithKline dbają o zdrowie polskich turytów. Portal turystyczny wspólnie z koncernem farmaceutycznym przygotowali akcję edukacyjno-promocyjną związaną z profilaktyką zdrowotną i zagrożeniami zarażenia się malarią w czasie podróży egzotycznych. Ideą powstania akcji jest zwiększające się zainteresowanie naszych rodaków wyjazdami w dalekich kierunkach. W pierwszym kwartale 2008 roku rezerwacji do krajów egzotycznych było w easygo.pl aż o 70% więcej niż rok wcześniej.

Malaria jest obecnie jedną z trzech najważniejszych, oprócz AIDS i gruźlicy, chorób zakaźnych w świecie. Szacuje się, że 40-45% ludności na świecie (w ponad 100 krajach) żyje na terenach zagrożonych malarią. Większość przypadków (ponad 85%) przypada na rejony Afryki, na południe od Sahary. Liczbę nowych zachorowań szacuje się na 300-500 milionów rocznie, a liczbę zgonów na 1,5-2,7 milionów każdego roku.

Takich danych nie sposób bagatelizować. Dlatego patrząc na zwiększające się zainteresowanie wyjazdami Polaków do krajów z potencjalnym zagrożeniem malarycznym powstał nowy projekt easygo.pl – Mamy własny sposób patrzenia na turystykę i wewnętrzną potrzebę wczesnego doradztwa profilaktycznego – wyjaśnia zasady kolejnej akcji portalu Andrzej Glapiak, PR manager w easygo.pl – Nie straszymy, ale uwrażliwiamy, pokazujemy, doradzamy, uczymy. Rok temu uruchomiliśmy letnią akcję związaną z profilaktyką i bezpiecznym korzystaniem ze słońca, którą w zimie poszerzyliśmy o ochronę skóry przed wiatrem i mrozem. Z wielką przyjemnością dołączamy dziś do niej kolejny segment. Tym razem związany bezpośrednio ze zdrowiem naszych klientów. Przecież ono jest najważniejsze.

Akcja oparta została o specjalny, dedykowany serwis http://www.easygo.pl/malaria.html , z którego każdy zainteresowany będzie mógł zaczerpnąć wiedzę o samej malarii, jej rodzajach, miejscach występowania, objawach i następstwach.

Co najważniejsze jednak, otrzyma komplet konkretnych informacji na temat profilaktyki i sposobów właściwego zabezpieczenia się przed ewentualną chorobą. W serwisie można z łatwością odnaleźć wszystkie krajowe poradnie i gabinety medyczne specjalizujące się w medycynie morskiej i tropikalnej. W każdej z tych placówek specjaliści doradzą odpowiedni sposób zabezpieczenia przed potencjalnymi chorobami w miejscach, do których wyjeżdżamy na wakacje.

Z całą pewnością przydatne okażą się także popularne FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania przez samych podróżników oraz szansa na samodzielne zadanie własnego lekarzowi specjaliście chorób zakaźnych medycyny morskiej i chorób tropikalnych.

– W Polsce rejestruje się rocznie do 50 przypadków malarii, najczęściej przywożonej. Duża liczba Polaków jest leczona jeszcze poza granicami kraju, na terenach malarycznych lub w drodze powrotnej do kraju – informuje Robert Kucharski, koordynujący projekt z ramienia GlaxoSmithKline – Bardzo się cieszę, że wspólnie z easygo.pl będziemy mogli już na etapie planowania wakacji doradzać i edukować, a przez to dbać o zdrowie naszych rodaków.

Turystyka rozwija się w ogromnym tempie. Rokrocznie widać 150-200% przyrost w sprzedaży ofert, a w związku z tym powielającą się wielokrotnie liczbę wyjeżdżających Polaków. Wyjazdy egzotyczne to statystycznie mała gałąź w drzewie turystycznej sprzedaży, ale od dwóch lat bardzo wyraźnie widać jej wzrost – Tylko w pierwszym kwartale tego roku mieliśmy aż o 70% rezerwacji egzotycznych więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – potwierdza Iwona Sokołowska, dyrektor działu sprzedaży w easygo.pl.

Z całą pewnością wpływ na takie wyniki mają zarówno naturalne, rozwojowe zmiany w zachowaniach podróżniczych naszych rodaków jak również duże dopracowanie poszczególnych ofert przez touroperatorów, a przez to znaczne obniżenie cen takich wyjazdów. Przykładowo, średnia wartość rezerwacji w tym sezonie do Kenii wynosi 5360 zł za osobę, a rok wcześniej było to 8921 zł. Alternatywnie, wyjazd na Sri Lankę w tym sezonie kosztuje nas średnio 10439 zł, a w ubiegłym roku było to 12098 zł.

Akcja z GlaxoSmithKline to kolejny, po zrealizowanych wcześniej z Allianz i Citibank, oraz trwających obecnie z Nivea i Toyota, edukacyjno-promocyjny program portalu turystycznego easygo.pl.

Więcej informacji na temat problematyki malarii w Polsce i na świecie można znaleźć także w serwisie GlaxoSmithKline www.malaria.com.pl

Hanna LaskowskaMalaria? – zdrowe, egzotyczne wakacje z easygo.pl i GlaxoSmithKline

Podziel się!

O autorze

hania