Sprzedajesz na Allegro? Powinieneś podglądać swoich konkurentów bo informacja to filar sukcesu, przekonują twórcy Manubia.pl. Za prezentacje publicznie dostępnych danych trzeba jednak zapłacić. Zapraszamy do naszej recenzji!
W Manubii możesz zamówić raport o dowolnym sprzedawcy na Allegro. Od tego momentu Manubia będzie gromadziła dane o ilości i wartości sprzedawanych przez niego produktów. Dzięki panelowi zarządzania, możesz w dowolnym momencie dodawać lub kasować generowane raporty. Nie przegapisz żadnego nowego konkurenta – czytamy na stronach projektu.
Manubia.pl to serwis wykorzystujący publicznie dostępne dane na temat sprzedawców w serwisie Allegro i prezentujący je w postaci tabel oraz wykresów. Projekt stworzyły dwie osoby, a za promocję serwisu odpowiada firma BrandStyle, której właściciel – Konrad Latkowski – jest także udziałowcem Manubia.
Oficjalny start serwisu odbył się 27 listopada ubiegłego roku. Od tego czasu zarejestrowało się około 100 osób. Twórcy projektu chcą w pierwszym roku pozyskać minimum 1000 użytkowników.
Pomysł na serwis narodził się „przy piwie w e-commercowym towarzystwie”. Obecni tam sprzedawcy z Allegro narzekali na brak narzędzia i zapytali czy znamy coś takiego lub czy potrafimy to stworzyć – powiedział nam Konrad Latkowski.
A nazwa? „Manubia” to określenie zaczerpnięte z łaciny i oznacza zdobycz wojenną; pieniądze ze sprzedaży łupów; rabunek. Pan Konrad zdradził nam, że było kilka propozycji, które zostały poddane pod głosowanie znajomych. Wygrała Manubia.
Manubia.pl chce przekonywać do siebie czytelną prezentacją zdobytych danych. Skupia się także na analizie konkretnych sprzedawców (np. liderów kategorii), a nie „ogólnych danych kategorii często zaniżanych przez maruderów”. Serwis umożliwia również raportowanie w oparciu o słowa kluczowe występujące w tytułach aukcji.
Użytkownicy serwisu mogą podejrzeć takie zestawienia jak sprzedaż według dni, tygodnia czy godzin, wyniki sprzedawcy w kategoriach, sposób promocji aukcji, dostępne aukcje sprzedawcy czy wyrazy użyte w tytułach aukcji. Obserwować można dowolnego sprzedawcę – należy wskazać jego nazwę i poczekać do czasu aż system zbierze dane.
Manubia.pl zarabiać ma na płatnym dostępie. W serwisie dostępne są obecnie trzy plany: Basic – 59 zł, Silver – 139 zł oraz Gold – 254 zł miesięcznie. Różnią się od siebie ilością obserwowanych sprzedawców (odpowiednio 3, 9, 20), długością archiwizowania danych (3, 6 ,12 miesięcy), dostępnością raportu zbiorczego (w dwóch najwyższych opcjach) oraz możliwością otrzymywania codziennego e-maila z raportami (w pakiecie Gold).
Nie nastawiamy się na bycie jak najtańszymi – chcemy świadczyć wysokiej jakości usługi. Stali klienci otrzymują dostęp do nowych funkcji, wkrótce pojawi się też opcja na trzy miesiące – poinformował pan Konrad.
Od miesiąca w ramach serwisu funkcjonuje także blog. Zawiera on nie tylko informacje dotyczące funkcjonowania projektu, ale również przegląd wiadomości z rynku e-commerce. Twórcy Manubia.pl także poszukują inwestora „z doświadczeniem międzynarodowym dla rozszerzenia działalności serwisu”.
Pod koniec stycznia twórcy serwisu poinformowali, że w marcu pojawi się możliwość monitorowania sprzedawców w serwisie aukcyjnym eBay. Manubia udostępniona zostanie także w językach niemieckim oraz angielskim.
Naszą działalność rozpoczęliśmy od Polski, jednak od początku naszym celem byli sprzedawcy także w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. System aukcyjny eBay w tych krajach jest ogromnym miejscem zbytu, co daje potencjał dla naszego narzędzia. Liczymy także, że Manubia 3.0 będzie bodźcem dla polskich sprzedawców aby rozważyć sprzedaż także na tych rynkach – mówił wtedy Konrad Latkowski.
Wśród nadchodzącym nowości twórcy serwisu wymieniają dostęp do danych dotyczących estymacji kosztów wystawiania aukcji oraz czasu, w jakim dany przedmiot się sprzedał. Powstaje również program partnerski, który umożliwi sprzedawanie kodów dostępowych do Manubii i zarabianie na prowizji.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.