Mapy Google pojawią się na iOS

Opublikowano: 26 września 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Użytkownicy najnowszej wersji systemu iOS otrzymają aplikację Google Maps. Gorsza wiadomość jest taka, że nie stanie się to w najbliższym czasie.

Jedną z największych zmian w iOS 6 jest zastąpienie aplikacji z mapami – firma Apple nie korzysta już z technologii Google, ale ma własne rozwiązanie. Dla wielu użytkowników jest to najsłabsza część nowe systemu; przede wszystkim dlatego, że mapy Apple bywają irytująco niedokładne.

Mapy Google pojawią się na iOS 1

Jeden z internetowych komentarzy do jakości map w iOS…

Wiele osób chciałoby znów korzystać z Google Maps w dedykowanej aplikacji (obecnie można poprzez stronę internetową usługi). Firma Google potwierdza, że pracuje nad takimi rozwiązaniami dla iPhone’a i iPada. Prace zakończyć mają się do końca roku, co oznacza, że do App Store nie trafią w najbliższych miesiącach.

Jaki jest powód takiego opóźnienia? Firma Google miała oczekiwać, że jej mapy pozostaną w iOS jeszcze przez jakiś czas. Tak wynikało z umowy z Apple, która obowiązywać miała jeszcze przez rok. Decyzja o wycofaniu się z Google Maps, ogłoszona w czerwcu, miała być dla firmy z Mountain View zaskoczeniem, donosi NYTimes. Powodem nieprzedłużenia kontraktu mogło być fiasko negocjacji, nie wiadomo jednak, która strona miała nieakceptowalne dla drugiej żądania.

Firma Apple zapowiada, że prace nad ulepszeniem aplikacji mapowej trwają. Tymczasem kiepskie oceny map nie wpłynęły na bardzo dobrą sprzedaż najnowszego iPhone’a. Warto dodać, że iOS 6 zniknęła też oficjalna aplikacja YouTube. W tym przypadku jednak firma Google udostępniła już dedykowane rozwiązanie.

Dawid ZarazińskiMapy Google pojawią się na iOS

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.