Telewizja jest wciąż najbardziej wpływowym medium jeśli chodzi o doradzanie konsumentom w ich decyzjach zakupowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Deloitte, firmę badawczą i konsultingową, na pięciu dużych rynkach: amerykańskim, brytyjskim, japońskim, niemieckim i brazylijskim.
Nawet dla użytkowników internetu, sieć i tradycyjne media takie jak magazyny, gazety, czy radio są drugą linią wpływu. Reklamy pojawiające się w telewizji wciąż mają największe znaczenie w decyzjach zakupowych (interesująca jest siła tego wpływu w Japonii i USA).
Dominacja telewizji jest znacząca i to nawet pomimo faktu, że we wszystkich badanych krajach większość konsumentów deklarowała, że komputery są przez nich używane w celach rozrywkowych częściej niż telewizory.
Najbardziej wpływowymi przekazami internetowymi okazywały się wszędzie wyniki wyszukiwania oraz banery reklamowe.
W USA do telewizji trafia jedna czwarta dolarów wydawanych we wszystkich mediach na reklamę – powiedziała Carol Krol, starszy analityk eMarketera – Wielu marketingowców wskazuje na telewizję jako najbardziej efektywną drogę podniesienia świadomości marki i to nawet pomimo fragmentaryzacji mediów i zmian w sposobie korzystania ze środków przekazu przez konsumentów.
Wydatki na reklamę telewizyjną ograniczają wpływy innych mediów – szczególnie Internetu. eMarketer szacuje, że reklamodawcy wydali prawie 70 miliardów dolarów na reklamy telewizyjne w 2008 roku (przy 23,6 miliarda dolarów na reklamę online).
Opisywana przez eMarketera sytuacja nie dziwi. Jeśli tak ogromny wpływ telewizji na konsumentów możemy wciąż obserwować na najbardziej rozwiniętych rynkach – w naszym kraju jeszcze długo telewizor będzie najlepszym doradcą zakupowym.
Wpisy promowane
- W jaki sposób dział HR może zyskać dzięki wdrożeniu platformy WorkflowSpecjaliści w działach HR często muszą się liczyć z wykonywaniem czasochłonnej i żmudnej pracy. Głównym celem posiadania działu HR w ...
- Bezpłatne ogłoszenia na rynku niemieckim – gdzie znaleźć dobre źródło informacji?Rynek niemiecki wciąż pozostaje dla Polaków niezwykle atrakcyjny. Tamtejsza gospodarka nie tylko dobrze sobie radzi nawet w trudnych czasach, ale ...
Wydarzenia
X edycja konkursu e-Commerce Polska awards
22.06.2022
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.