Dobrze wykonana strona internetowa jest przejrzysta i przyjazna użytkownikowi. Podczas tworzenia witryn sklepów online łatwo jednak o pomyłki, które sprawiają, że portal odstrasza zamiast zachęcać. Poznaj najpopularniejsze błędy i naucz się ich unikać, by zwiększyć skuteczność projektowanych stron.
Brak możliwości sortowania lub wyszukiwania
Konieczność przeglądania kolejnych stron z ofertą może zniechęcić nawet najwytrwalszych internautów. Trzeba umożliwić klientom szybkie wprowadzenie filtrów czy fraz pozwalających na sprawne dotarcie do poszukiwanych produktów.
Brak cen przy produktach
To jeden z najpoważniejszych błędów z punktu widzenia użytkownika strony internetowej sklepu. Należy się go wystrzegać, by nie utrudniać klientowi gromadzenia informacji o interesującym go towarze. Podobnym błędem jest udostępnienie cennika tylko po rejestracji i zalogowaniu.
Bezwartościowe teksty bez słów kluczowych
Teksty na stronie sklepu – czy to dotyczące produktów, czy też poradniki branżowe – muszą być przydatne i napisane w atrakcyjny sposób. Zarówno użytkownicy witryn, jak i wyszukiwarki preferują unikalne, interesujące artykuły. Warto zadbać też o nasycenie treści słowami kluczowymi. Pozycjonowanie stron pozwala bowiem na zwiększenie swojej widoczności w sieci, a przez to na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów. SEO to kwestia, której nie należy bagatelizować przy tworzeniu witryny sklepu online. W ten sposób można w niedrogi sposób promować swoją działalność, a owoce kampanii marketingowych zbiera się przez długi czas. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na istotny temat, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych, zajrzyj na stronę https://cluegroup.pl/pozycjonowanie-stron/. Uzyskasz tam potrzebne informacje i możesz zapoznać się z proponowaną ofertą.
Zbyt mała liczba lub brak elementów budujących zaufanie
Klienci dokonujących zakupów przez internet muszą darzyć dany sklep zaufaniem. Z tego względu, tworząc witryny e-commerców, należy umieścić w nich jak najwięcej elementów budujących zaufanie. Warto zadbać o uwzględnienie opinii klientów, ocen punktowych, certyfikatów i przyznanych nagród oraz różnego rodzaju liczb – lat obecności na rynku, liczby klientów, którzy zamówili dany produkt itp.
Pusty tag meta title i brak nagłówków
Znacznik title jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym on site. Trzeba go zatem prawidłowo zoptymalizować. Jako title stosuje się zwykle główne słowa kluczowe. Nie należy też zapominać o nagłówkach. Służą one do uporządkowania treści na stronie. Z punktu widzenia SEO są one doskonałym miejscem na umieszczenie słów kluczowych. Dzięki temu strona sklepu będzie pojawiała się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.
Strona zablokowana dla robotów
Wspomniany błąd zdarza się bardzo często podczas migracji strony z serwera testowego na docelową domenę. Często w trakcie tworzenia strony roboty indeksujące Google są zablokowane poprzez umieszczenie odpowiednich dyrektyw w pliku robots.txt: Disallow: / albo w znaczniku meta robots: parametr „no index”. Kiedy strona zostaje przeniesiona na docelową domenę, zdarza się, że jej twórca zapomina usunąć blokadę robotów. Skutkuje to brakiem indeksacji strony na domenie docelowej, co jest zgubne z punktu widzenia SEO.
Błędy popełniane przy tworzeniu strony internetowej sklepu hamują jego rozwój i przyczyniają się do niezadowolenia użytkowników. Posiadając odpowiednią wiedzę, można uniknąć wszystkich opisanych niedociągnięć i zwiększyć ruch potencjalnych klientów. Nie należy przy tym zapominać, jak wiele dla witryny sklepu online ma szansę zrobić pozycjonowanie stron www.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.