Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu strony internetowej sklepu

Dobrze wykonana strona internetowa jest przejrzysta i przyjazna użytkownikowi. Podczas tworzenia witryn sklepów online łatwo jednak o pomyłki, które sprawiają, że portal odstrasza zamiast zachęcać. Poznaj najpopularniejsze błędy i naucz się ich unikać, by zwiększyć skuteczność projektowanych stron.

Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu strony internetowej sklepu 1

Brak możliwości sortowania lub wyszukiwania

Konieczność przeglądania kolejnych stron z ofertą może zniechęcić nawet najwytrwalszych internautów. Trzeba umożliwić klientom szybkie wprowadzenie filtrów czy fraz pozwalających na sprawne dotarcie do poszukiwanych produktów.

Brak cen przy produktach

To jeden z najpoważniejszych błędów z punktu widzenia użytkownika strony internetowej sklepu. Należy się go wystrzegać, by nie utrudniać klientowi gromadzenia informacji o interesującym go towarze. Podobnym błędem jest udostępnienie cennika tylko po rejestracji i zalogowaniu.

Bezwartościowe teksty bez słów kluczowych

Teksty na stronie sklepu – czy to dotyczące produktów, czy też poradniki branżowe – muszą być przydatne i napisane w atrakcyjny sposób. Zarówno użytkownicy witryn, jak i wyszukiwarki preferują unikalne, interesujące artykuły. Warto zadbać też o nasycenie treści słowami kluczowymi. Pozycjonowanie stron pozwala bowiem na zwiększenie swojej widoczności w sieci, a przez to na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów. SEO to kwestia, której nie należy bagatelizować przy tworzeniu witryny sklepu online. W ten sposób można w niedrogi sposób promować swoją działalność, a owoce kampanii marketingowych zbiera się przez długi czas. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na istotny temat, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych, zajrzyj na stronę https://cluegroup.pl/pozycjonowanie-stron/. Uzyskasz tam potrzebne informacje i możesz zapoznać się z proponowaną ofertą.

Zbyt mała liczba lub brak elementów budujących zaufanie

Klienci dokonujących zakupów przez internet muszą darzyć dany sklep zaufaniem. Z tego względu, tworząc witryny e-commerców, należy umieścić w nich jak najwięcej elementów budujących zaufanie. Warto zadbać o uwzględnienie opinii klientów, ocen punktowych, certyfikatów i przyznanych nagród oraz różnego rodzaju liczb – lat obecności na rynku, liczby klientów, którzy zamówili dany produkt itp.

Pusty tag meta title i brak nagłówków

Znacznik title jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym on site. Trzeba go zatem prawidłowo zoptymalizować. Jako title stosuje się zwykle główne słowa kluczowe. Nie należy też zapominać o nagłówkach. Służą one do uporządkowania treści na stronie. Z punktu widzenia SEO są one doskonałym miejscem na umieszczenie słów kluczowych. Dzięki temu strona sklepu będzie pojawiała się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Strona zablokowana dla robotów

Wspomniany błąd zdarza się bardzo często podczas migracji strony z serwera testowego na docelową domenę. Często w trakcie tworzenia strony roboty indeksujące Google są zablokowane poprzez umieszczenie odpowiednich dyrektyw w pliku robots.txt: Disallow: / albo w znaczniku meta robots: parametr „no index”. Kiedy strona zostaje przeniesiona na docelową domenę, zdarza się, że jej twórca zapomina usunąć blokadę robotów. Skutkuje to brakiem indeksacji strony na domenie docelowej, co jest zgubne z punktu widzenia SEO.

Błędy popełniane przy tworzeniu strony internetowej sklepu hamują jego rozwój i przyczyniają się do niezadowolenia użytkowników. Posiadając odpowiednią wiedzę, można uniknąć wszystkich opisanych niedociągnięć i zwiększyć ruch potencjalnych klientów. Nie należy przy tym zapominać, jak wiele dla witryny sklepu online ma szansę zrobić pozycjonowanie stron www.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top