NetSprint.pl i WP.PL szukają w polskich domenach

Opublikowano: 16 grudnia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Wirtualna Polska oraz NetSprint wprowadziły w swoich wyszukiwarkach mechanizmy umożliwiające indeksowanie i wyszukiwanie stron pochodzących z domen zawierających w nazwach polskie znaki diakrytyczne. Wcześniej podobna możliwość została dodana do Katalogu Stron WWW portalu WP. Oznacza to, że od tej chwili można do wspomnianych wyszukiwarek oraz Katalogu Stron WWW Wirtualnej Polski zgłaszać strony mające w domenie znaki narodowe, np. o adresie żółty.pl.

Możliwość rejestracji domen ze znakami narodowymi została wprowadzona przez NASK, jako pierwszego operatora w Europie, 11 września b.r. Obsługa takich domen odbywa się zgodnie ze standardem IDNA (RFC 3490).

„Od momentu rozpoczęcia przez NASK rejestracji domen z polskimi znakami z możliwości tej skorzystało już niemal 4000 serwisów (w porównaniu do 192,000 wszystkich zarejestrowanych domen .pl) – stwierdza Andrzej Bartosiewicz, kierownik działu domen NASK – Wszystko wskazuje na to, że coraz więcej twórców serwisów będzie się przekonywać do takich adresów i liczba domen polskojęzycznych będzie systematycznie rosła.”

„W ostatnich miesiącach otrzymaliśmy dużo zapytań od naszych Użytkowników dotyczących rejestrowania domen z polskimi znakami – stwierdza Grzegorz Borowski z portalu Wirtualna Polska – Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom podjęliśmy decyzję o usprawnieniu naszego mechanizmu indeksującego, aby uwzględniał on również te domeny. Dzięki temu właściciele serwisów, którzy zdecydowali się na skorzystanie z oferty NASKu nie muszą się już dłużej martwić o to, że ich strona nie znajdzie się w wynikach wyszukiwania na WP.pl i NetSprint.pl.”

http://www.szukaj.wp.pl

Sylwester KozakNetSprint.pl i WP.PL szukają w polskich domenach

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.