Nokaut podsumowuje pierwszą połowę roku

Opublikowano: 9 sierpnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Mieszkańcy Mazowsza są najbardziej aktywni. Dom i ogród oraz AGD to najpopularniejsze kategorie produktowe, a najczęściej szukany przedmiot to smartfon Samsunga. Oto obraz polskiego e-handlu, jaki wyłania się po podsumowaniu przez porównywarkę cen Nokaut.pl pierwszej połowy 2012 roku. 

Nokaut podsumowuje pierwszą połowę roku 1Polski handel internetowy rośnie w siłę. Według prognoz obroty w tym sektorze gospodarki wzrosną w 2012 roku o około 24 procent. Polacy stali się świadomymi użytkownikami sieci umiejącymi korzystać z jej zalet. Dziś internet dla przeciętnego Polaka to nie tylko miejsce rozrywki. Według badań przeprowadzonych przez Gemius Polska około 70 proc. Internautów korzysta z możliwości internetowego dokonywania zakupów. Doskonale pokazują tę tendencję ostatnie analizy przeprowadzone przez porównywarkę cen Nokaut.pl.

W naszym serwisie każdego dnia można znaleźć ponad 6 mln produktów oraz 13 mln ofert prezentowanych przez ponad 3500 sklepów – wytłumaczył Fabian Adaszewski, PR manager  Grupy Nokaut, właściciela internetowej porównywarki cen Nokaut.pl. Te dane pokazują, jak ważnym elementem polskiej gospodarki jest handel internetowy – dodał.

Według Raportu Centre for Retail Research tylko w 2011 roku Polacy wydali na zakupy w sieci 4,5 mld euro. Obecny rok może zakończyć się obrotem wyższym nawet o 1,1 mld euro.

Zakupom w sieci sprzyja z pewnością rosnąca popularność urządzeń mobilnych oraz szeroka oferta aplikacji ułatwiających szybkie porównywanie cen. Dziś wystarczy mieć w ręce smartfona i przy pomocy np. Nokaut Skanera znaleźć najtańszą ofertę w sieci oraz – w swojej okolicy.

Zaletami zakupów w sieci, na jakie wskazują polscy Internauci są oszczędność czasu, pieniędzy oraz wygoda.

Produktowe podsumowanie pierwszego półrocza to doskonały obraz tego, czego Polacy szukają w sklepach internetowych, jak rozwijają się poszczególne kategorie i co cieszy się największą popularnością – powiedział Fabian Adaszewski.

Najaktywniejsi

Z danych porównywarki Nokaut.pl wynika, iż najaktywniejszymi internetowymi kupującymi byli mieszkańcy województwa mazowieckiego. Co czwarty Internauta poszukujący ciekawych ofert za pomocą Nokaut.pl pochodził właśnie z tego regionu. Kolejne miejsca w rankingu zajęli kolejno mieszkańcy województw: śląskiego (13,11 proc.) , wielkopolskiego (9,69 proc.) i małopolskiego (9,44 proc.). Najmniej aktywnymi okazali się mieszkańcy lubuskiego (1,41 proc.) oraz opolskiego (1,26 proc.).

Nokaut podsumowuje pierwszą połowę roku 2

Ta tendencja utrzymuje się od wielu lat. Duże ośrodki przemysłowe oraz bogatsze regiony przodują w zakupach internetowych na całym świecie. Wyniki analizy przeprowadzonej przez Nokaut.pl potwierdzają różnice zarówno ekonomiczne, jak i demograficzne między poszczególnymi regionami Polski.

Wpływ na nie ma też rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej oraz poziom zamożności mieszkańców. Powyższe dane nie wskazują na jeden fakt. Duże miasta i bogatsze regiony przyciągają mieszkańców innych części Polski. Migracja zarobkowa z pewnością ma wpływ na grosze wyniki pozostałych województw.

Najpopularniejsze

Najbardziej poszukiwanym przedmiotem pierwszej połowy 2012 roku był zdecydowanie smartfon Samsung Galaxy S III.

Nokaut podsumowuje pierwszą połowę roku 3

Wśród dziesięciu najpopularniejszych przedmiotów w porównywarce cen Nokaut.pl prym wiodła elektronika, w tym przede wszystkim telefony, konsole do gier oraz telewizory.

Od lat tzw. gadżety, czyli najnowsze modele telefonów, konsol czy innych urządzeń elektronicznych tryumfują we wszelkich statystykach. Poza tym to właśnie komputery i elektronika stanowiły początek handlu internetowego w Polsce.

Jednakże lista dziesięciu wiodących produktów nie odzwierciedla w pełni zainteresowania kategoriami produktów w porównywarce Nokaut.pl. Tu od dłuższego czasu królują produkty z kategorii Dom i ogród. W kategorii tej Internauci najczęściej poszukują zestawów mebli sypialnianych i ogrodowych. Z pewnością wpływ na to ma szeroka oferta produktowa.

Dodając do tego atrakcyjniejsze niż w tradycyjnych sklepach ceny oraz coraz większe zaufanie do internetowych sprzedawców mamy gotowy przepis na rosnącą popularność.

Podobne zalety sprawiają, iż rośnie popularność kategorii Sprzęt AGD, która awansowała w tym roku z trzeciego na drugie miejsce.

Ogromny skok popularności odnotowała w pierwszej połowie 2012 roku kategoria Moda i styl. Z dziewiątego miejsca w 2011 roku awansowała na czwarte. Wpływ na to ma coraz większe zainteresowanie sieciowymi zakupami odzieży, butów, dodatków czy nawet biżuterii, jak również fakt, że Polacy przestali obawiać się dokonywania zakupów tych produktów w sieci. Teraz już nie tylko małe sklepy czerpią korzyści z obecności w świecie on-line. Swoje wirtualne sklepy otwiera coraz więcej popularnych sieci odzieżowych, których marka znana jest masowemu odbiorcy.

Nokaut podsumowuje pierwszą połowę roku 4

Michał NewiakNokaut podsumowuje pierwszą połowę roku

Podziel się!

O autorze

michal