Nowa odsłona Wirtualnej Polski

Wirtualna Polska ma od dziś nową „szatę”. Strona główna portalu została poddana gruntownym zmianom.
Zmiany miały przede wszystkim za zadanie jeszcze bardziej ułatwić użytkownikowi dotarcie do poszukiwanej przez niego informacji lub usługi. Nowa strona główna WP jest także bardziej nowoczesna oraz posiada możliwość personalizacji. Wraz z nową stroną główną odświeżone zostało logo portalu.

„Strona Główna Wirtualnej Polski jest jednym z najważniejszych elementów portalu.” – mówi Tomasz Woźniak, dyrektor programowy w WP – „Dbałość o jej sprawne działanie, nowoczesność i łatwość użycia jest dla nas zadaniem priorytetowym. Wdrożone właśnie zmiany mają za zadanie jeszcze bardziej ułatwić użytkownikowi dotarcie do poszukiwanej przez niego informacji lub usługi. Cel ten staraliśmy się osiągnąć między innymi poprzez uporządkowanie strony oraz zmniejszenie liczby występujących na niej elementów, nadanie jej nowoczesnego wyglądu oraz wykorzystanie nowych technologii.” – dodaje Woźniak.

Przede wszystkim personalizacja. W lewym górnym rogu strony głównej WP wprowadzony został nowy element – w pełni dostosowany do potrzeb użytkownika. Dzięki wprowadzonemu boksowi użytkownik ma nie tylko szybki i prosty dostęp do swoich e-maili, ale także – po zalogowaniu – w tym miejscu wyświetla mu się jego horoskop oraz pogoda dla miasta, w którym obecnie się znajduje (zastosowana technologia geolokalizacji). Dodatkowo w boksie tym znajdują się najważniejsze, stałe sekcje strony głównej takie, jak Poczta, Czat, Blogi, Randki, komunikator Spik i Aukcje. W ramach personalizacji strony głównej internauci mają także możliwość definiowania liczby informacji pojawiających się w danym boksie (ikonka „dostosuj” na belce np. boksu Wiadomości, Sport, Biznes).
„Zawsze staramy się iść z duchem czasu i aktywnie tworzyć polski Internet. Wielokrotnie pod względem zastosowanych technologii czy wprowadzanych innowacji wyprzedzaliśmy naszą konkurencję – jesteśmy przecież pierwszym polskim portalem, a to zobowiązuje. Podobną sytuację mamy obecnie. Zastosowana personalizacja strony głównej jest zabiegiem wyjątkowym i niespotykanym u konkurencji.” – mówi Tomasz Woźniak, dyrektor programowy portalu.

Ilość treści zamieszczanych dotychczas na stronie głównej WP została zmniejszona o prawie ¼, co sprawiło, że strona stała się łatwiejsza w odbiorze. Wyboru materiałów dokonano na podstawie statystyk klikalności poszczególnych elementów strony głównej. Dodatkowo z prawego górnego rogu usunięto zakładki: biznes, rozrywka, usługi, zakupy. Na ich miejsce powstały mniejsze i proste w obsłudze. Ponadto, strona została przeprojektowana tak, aby wszystkie jej elementy stanowiły spójną całość – zastosowano nowoczesną grafikę, czyste tła, duże czcionki.

„W procesie projektowania nowej strony głównej WP przyświecał nam jeden cel – była to dbałość o to, aby odwiedzający nas użytkownicy czuli się u nas dobrze. Swoje działania opieraliśmy zarówno na statystykach, badaniach, jak i na doświadczeniu.” – mówi Grzegorz Łapanowski odpowiedzialny w WP za ergonomię i funkcjonalność portalu. „Nowa strona to podziękowanie i ukłon w stronę naszych wiernych użytkowników za wiele lat wspólnej przygody. Trzeba podkreślić, że uruchomienie nowej strony głównej poprzedziliśmy również beta testami. Dzięki temu wiemy, na co użytkownicy zwracają uwagę. Zmiany, które sugerują sami internauci, będziemy wprowadzać na bieżąco – tak, żeby strona główna WP była
w maksymalnym stopniu dostosowana do wymagań naszych użytkowników.” – dodaje Łapanowski.

Wraz ze zmianą strony głównej Wirtualna Polska odświeża także logotyp. Priorytetem była tu nowoczesność oraz widoczność logotypu, zwłaszcza na małych formatach. Proces wdrażania nowego corporate identity potrwa co najmniej kilka miesięcy. Unowocześnioną wersję logotypu Wirtualnej Polski opracowała agencja Testardo Red Cell.

www.wp.pl

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry