O internecie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Nasza-klasa.pl w Polsce, odnoklassniki.ru w Rosji, one.lt na Litwie czy iwiw.hu na Węgrzech – jak pokazują wyniki badania gemiusAudience, w rankingach najpopularniejszych witryn w krajach Europy Środkowo-Wschodniej coraz częściej pojawiają się serwisy społecznościowe. O potencjale reklamowym społeczności internetowych opowiedzą prelegenci międzynarodowej konferencji Internet CEE.
Realizowane przez firmę Gemius SA badanie gemiusAudience, jest standardem pomiaru witryn i aplikacji intrenetowych w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Na łamach następujących serwisów: audyt.gemius.pl (Polska), audience.gemius.hu (Węgry), audience.com.ua (Ukraina), audience.gemius.ee (Estonia), audience.gemius.lv (Łotwa), audience.lt (Litwa), audience.bg (Bułgaria) oraz audience.gemius.ru (Rosja) zainteresowani specyfiką internetu mogą śledzić zachowania użytkowników sieci w poszczególnych krajach regionu.

Analizując zestawienia najpopularniejszych serwisów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej można zauważyć, że obok największych portali i wyszukiwarek w rankingach Top 10 coraz częściej pojawiają się serwisy społecznościowe. Nasza-klasa.pl w Polsce (zasięg w lipcu 2008 – 52 proc.), rate.ee w Estonii (zasięg we wrześniu 2008 – 37 proc.), one.lt na Litwie (zasięg w sierpniu 2008 – 56 proc.) czy odnoklassniki.ru w Rosji (zasięg w sierpniu 2008 – 42 proc.) to serwisy, które na dobre zdobyły serca internautów w tych krajach.

W zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych serwisów na Węgrzech, uwagę przyciąga iwiw.hu, który w lipcu 2008 roku odwiedziło niemal 75 proc. węgierskich użytkowników sieci. Iwiw, czyli International Who is Who, to działający od 2002 roku serwis społecznościowy. O jego fenomenie świadczy chociażby fakt, że w rankingu Top 10 Iwiw z liczbą ponad 2,5 miliona użytkowników znalazł się na drugim miejscu, zaraz po wyszukiwarce google.hu.

O internecie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej 1

W Bułgarii króluje dir.bg – działający od 1997 roku portal dostarczający swoim użytkownikom wiadomości z zakresu gospodarki, kultury, nieruchomości oraz stylu życia. Według najnowszych wyników badania gemiusAudience w sierpniu 2008 roku odwiedziło go ponad 1,2 miliona internautów. Na uwagę zasługują również bułgarskie serwisy randkowe aha.bg oraz impulse.bg – oba w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych pod względem liczby użytkowników witryn. Co ciekawe, impulse.bg jest liderem w liczbie odsłon generowanych przez bułgarskich internautów.

Społeczności w sieci będą jednym z czterech bloków tematycznych omawianych w ramach drugiej edycji międzynarodowej konferencji Internet CEE (www.internetcee.pl), która odbędzie się w dniach 28-29 października 2008 roku w Warszawie. Mike Hess z OMD, Elena Lazarova z Neogen oraz Seth Bindernagel z Mozilli opowiedzą o kondycji serwisów społecznościowych, ich przyszłości, trendach i potencjale reklamowym.

Nie zabraknie również dyskusji i opinii na temat nowych form reklamy w sieci, telewizji internetowej oraz prezentacji najciekawszych i najbardziej spektakularnych case studies z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Warszawska Fabryka Trzciny skupi branżę z całego regionu. Internet CEE to okazja nie tylko do zdobycia unikatowej wiedzy ale również do wymiany doświadczeń i zawarcia nowych kontaktów biznesowych.

Organizatorem konferencji jest firma Gemius SA, lider w dziedzinie badań internetu w Europie Środkowo-Wschodniej. Patronat nad wydarzeniem objęło Interactive Advertising Bureau (IAB). Mail.ru – największy rosyjski portal – jest głównym patronem internetowym konferencji.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry