One Pass: Google chce ułatwić wydawcom sprzedaż treści

Opublikowano: 17 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Firma Google ogłosiła uruchomienie usługi One Pass, która ma stanowić platformę dystrybucyjną dla wydawców treści internetowych. Dzięki rozwiązaniu wydawcy mają otrzymać możliwość zarządzania relacjami ze swoimi klientami, a użytkownicy dostęp do treści z dowolnych urządzeń.

Eric Schmidt, szef Google, zapowiedział uruchomienie usługi One Pass, która ma pozwolić wydawcom sprzedawanie treści online. Użytkownicy będą mogli czytać zakupione treści na ekranach komputerów, telefonów i innych urządzeń mobilnych. Platforma wykorzystuje system płatności Google Checkout.

One Pass: Google chce ułatwić wydawcom sprzedaż treści 1Wydawcy, którzy wybiorą One Pass będą mogli wybierać jakie treści chcą sprzedawać – czy będą to pojedyncze wydania czy subskrypcje, całe materiały czy ich części itd. Użytkownicy (np. dotychczasowi subskrybenci płatnych treści) będą mogli otrzymywać i wykorzystywać promocyjne kody.

Implementacja One Pass ma być darmowa. Google nie zdradza jeszcze natomiast jak dzielić się będzie zyskami z wydawcami. Rozmówca Huffington Post powiedział, że zatrzymają oni ok. 90 proc. zysków.

Partnerami Google przy One Pass są m.in. Axel Springer, Focus Online, NouvelObs czy  Popular Science.

Dawid ZarazińskiOne Pass: Google chce ułatwić wydawcom sprzedaż treści

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.