Portale turystyczne Wakacje.pl i EasyGo.pl łączą swoje siły. Właściciele obu konkurujących ze sobą spółek właśnie podpisali umowę o partnerskiej fuzji. Dotychczasowe marki pozostaną na rynku jako znaki handlowe zarządzane przez ten sam Management. Proces konsolidacji ma potrwać kilkanaście tygodni. Firmy nie przewidują redukcji etatów.
Od dziś EasyGo.pl i Wakacje.pl pracują razem dla wspólnego rozwoju i wzrostu.
Większość biznesu spowolnienie gospodarcze traktuje jako sytuację kryzysową, w której z założenia się traci. My patrzymy na tzw. kryzys zupełnie inaczej. Nasze działania, nawet w tym okresie, generują wzrosty sprzedażowe. To szansa na rozwój i zwiększenie zysku dla obu zespołów – powiedział Mateusz Kazieczko, dotychczasowy prezes EasyGo.pl, a obecnie szef Rady Nadzorczej nadzorujący pracę połączonych zespołów.
Obie spółki do tej pory mocno ze sobą rywalizowały. Jak jednak teraz przekonują – łączy je wiele: obie są z Gdańska, posiadają dwa podobnie zorganizowane contact center, łączy je wspólna historia i obie bardzo podobnie patrzą w przyszłość. Osobiste animozje poszczególnych osób, to – jak przekonują firmy – dawno zamknięte sprawy.
Postanowiliśmy wykorzystać to co w nas najcenniejsze. Przede wszystkim umiejętność odcięcia się od przeszłości i rywalizacji poprzez otwarcie się na współpracę i próbę wytyczenia wspólnej drogi dla siebie, jak i całej branży. Udało się i od teraz pracujemy razem jako największa instytucja e-turystyczna w Polsce. Podwoiliśmy potencjał, a to z pewnością pozwoli nam na dynamiczny rozwój w przyszłości – powiedział Michał Pilkiewicz, prezes Wakacje.pl, a od dziś także prezes połączonych spółek.
Oba portale dzięki fuzji połączyły ze sobą zespoły sprzedażowe.
Jeszcze przez kilka miesięcy będziemy pracować dwu systemowo docierając wspólne procedury, ale wiem, że to tylko typowy okres przejściowy, a po asymilacji zbudujemy jeden wspólny i bardzo silny zespół sprzedażowy – podkreślił Michał Pilkiewicz.
Po zakończeniu procesu konsolidacji, który może potrwać kilkanaście miesięcy powstanie nowa spółka, nazwa której jeszcze nie została wybrana. Jak poinformował nas Andrzej Glapiak z EasyGo.pl, firmy nie planują zwolnień. Firmy mają kilka projektów, które chcą zrealizować w przyszłości i myślą raczej o powiększaniu zespołu.
Nowy Management zwraca również uwagę na wartość biznesową fuzji. W tej chwili nowy podmiot jest największym e-commercem turystycznym w Polsce i jednym z największych w Europie środkowo-wschodniej. W przyszłym roku chce osiągnąć próg sprzedaży usług turystycznych w wysokości 200 mln zł.
Zagrożenia dla swojej firmy nie widzi Marcin Przybylski, Prezes Zarządu Travelplanet.pl.
Informację o współpracy EasyGo.pl i Wakacje.pl przyjąłem z zadowoleniem. Cieszę się, że będziemy mieć silnego konkurenta, bo to oznacza większą motywację dla nas, byśmy stawali się jeszcze lepszymi. Nie jest to dla nas duże zaskoczenie, spodziewaliśmy się, że taka sytuacja prędzej czy później nastąpi. Mogę tylko dodać, że Travelplanet nie przewiduje przejęć na rynku polskim. Będziemy rozbudowywać naszą markę, a konkurentom życzę powodzenia – powiedział Marcin Przybylski.
Źródło: Dziennik Turystyczny
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.