15 czerwca w Czechach wystartował pierwszy w Grupie Allegro zagraniczny serwis płatności. Oferuje on obsługę płatności dla zewnętrznych podmiotów z branży e-commerce.
Oferta czeskiego PayU obejmuje 5 lokalnych metod płatności – trzy przelewy błyskawiczne typu Pay-By-Link (jak np. polski mTransfer), karty płatnicze oraz przelewy tradycyjne. W najbliższej przyszłości stopniowo dodawane będą kolejne kanały, aby możliwie najszybciej uatrakcyjnić produkt zarówno dla sklepów, jak i dla kupujących.
– Uruchomienie serwisu płatności w Czechach jest pierwszą zagraniczną odnogą tego biznesu dla Grupy Allegro. O ile do tej pory w ramach Grupy stopniowo w poszczególnych krajach pojawiała się platforma aukcyjna, a najczęściej w ślad za nią serwisy ogłoszeniowe czy porównywarka cenowa, to w biznesie płatności rozwiązanie polskie było do tej pory jedyne. Chcemy tę lukę jak najszybciej wypełnić. Dzięki projektowi czeskiemu zyskaliśmy już cenną wiedzę na temat elementów, na które należy zwrócić uwagę przy uruchamianiu serwisów tego typu w kolejnych państwach – mówi Piotr Posadzy, ekspert ds. systemów płatności w serwisach zagranicznych.
Czeskie społeczeństwo charakteryzuje się o wiele wyższym stopniem ubankowienia niż polskie. Konto w banku posiada ponad 80% osób dorosłych. Rozwój produktów bankowych nie przekłada się jednak zdecydowanie na rynek płatności w Internecie, a zwłaszcza na dostępność zintegrowanych rozwiązań płatniczych dla branży e-commerce.
– W Czechach nawet do 80% płatności za zakupy w sieci dokonywanych jest podczas odbioru towaru. Tylko ok. 10% transakcji realizowanych jest za pomocą kart płatniczych lub poprzez serwis specjalizujący się w obsłudze płatności. Mamy nadzieję, że powyższe liczby w krótkim czasie zaczną się zmieniać na korzyść serwisu www.payu.cz. Niewątpliwie by tak się stało, serwis czeka jednak jeszcze sporo wysiłków marketingowych oraz działań edukacyjnych skierowanych do sklepów i Internautów – dodaje Piotr Posadzy.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.