W Polsce wydatki na zakupy produktów spożywczych przez internet (e-grocery) stanowią 0,2% całego rynku FMCG – dla porównania, w Wielkiej Brytanii jest to aż 6%. Jaka przyszłość czeka ten segment e-handlu?
Według danych supermarketu online – Frisco.pl, za przeciętny koszyk w pierwszym półroczu 2016 roku klienci zapłacili ponad 250 zł. W okresie świątecznym wartość zamówień znacząco wzrasta (średnio o 32%). Klienci są skłonni wydać najwięcej (w porównaniu do wcześniejszych miesięcy) na ekskluzywne (a tym samym droższe) słodycze. Liczba zamówień słodyczy wzrasta o 27%, a wartość pojedynczego zamówienia rośnie aż o 92%. Nieco mniejszą, lecz nadal bardzo wysoką popularnością, podczas zakupów świątecznych cieszą się również wysoko gatunkowe alkohole – wartość zamówień tej kategorii produktów wzrasta o 73%.
Obserwując zmiany w koszykach naszych klientów w okresie przedświątecznym, zauważamy nie tylko wzrost liczby zamówień, ale także ich wartości. W koszykach naszych klientów znajduje się wtedy znacznie więcej produktów premium, szczególnie alkoholi i słodyczy. Zapracowani Polacy coraz częściej cenią swój wolny czas i wolą spędzić go z rodziną, niż na bieganiu z koszykiem i dźwiganiu zakupów do domu – komentuje Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.
Eksperci szacują, że do 2020 roku wartość rynku e-grocery w Polsce osiągnie nawet 2,5 mld zł, a wzrost zainteresowania zakupami spożywczymi online będzie utrzymywał się na poziomie 30% rocznie.
Coraz więcej e-zakupów produktów spożywczych dokonywanych jest poprzez urządzenia mobilne. W tej chwili aż 41% konsumentów, robiących zakupy online, korzysta z tego rozwiązania. Rośnie również liczba aplikacji, których celem jest ułatwienie procesu dokonywania zakupów. W przyszłości niezwykle istotne będzie, by spółki chcące rozwijać ten obszar swojej działalności skupiły się na optymalizacji rozwiązań – wprowadzały przyjazne aplikacje mobilne oraz szybkie i elastyczne dostawy do domów konsumentów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.