W Polsce wydatki na zakupy produktów spożywczych przez internet (e-grocery) stanowią 0,2% całego rynku FMCG – dla porównania, w Wielkiej Brytanii jest to aż 6%. Jaka przyszłość czeka ten segment e-handlu?
Według danych supermarketu online – Frisco.pl, za przeciętny koszyk w pierwszym półroczu 2016 roku klienci zapłacili ponad 250 zł. W okresie świątecznym wartość zamówień znacząco wzrasta (średnio o 32%). Klienci są skłonni wydać najwięcej (w porównaniu do wcześniejszych miesięcy) na ekskluzywne (a tym samym droższe) słodycze. Liczba zamówień słodyczy wzrasta o 27%, a wartość pojedynczego zamówienia rośnie aż o 92%. Nieco mniejszą, lecz nadal bardzo wysoką popularnością, podczas zakupów świątecznych cieszą się również wysoko gatunkowe alkohole – wartość zamówień tej kategorii produktów wzrasta o 73%.
Obserwując zmiany w koszykach naszych klientów w okresie przedświątecznym, zauważamy nie tylko wzrost liczby zamówień, ale także ich wartości. W koszykach naszych klientów znajduje się wtedy znacznie więcej produktów premium, szczególnie alkoholi i słodyczy. Zapracowani Polacy coraz częściej cenią swój wolny czas i wolą spędzić go z rodziną, niż na bieganiu z koszykiem i dźwiganiu zakupów do domu – komentuje Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.
Eksperci szacują, że do 2020 roku wartość rynku e-grocery w Polsce osiągnie nawet 2,5 mld zł, a wzrost zainteresowania zakupami spożywczymi online będzie utrzymywał się na poziomie 30% rocznie.
Coraz więcej e-zakupów produktów spożywczych dokonywanych jest poprzez urządzenia mobilne. W tej chwili aż 41% konsumentów, robiących zakupy online, korzysta z tego rozwiązania. Rośnie również liczba aplikacji, których celem jest ułatwienie procesu dokonywania zakupów. W przyszłości niezwykle istotne będzie, by spółki chcące rozwijać ten obszar swojej działalności skupiły się na optymalizacji rozwiązań – wprowadzały przyjazne aplikacje mobilne oraz szybkie i elastyczne dostawy do domów konsumentów.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.