Firma badawcza Gemius SA zbadała zwyczaje oraz plany wyjazdowe polskich internautów. Najważniejsze wnioski z badania zostały zebrane w raporcie „Turystyka wśród internautów”.Kiedy, gdzie, za ile i w jakim celu?
Sezon wiosenno-letni to najpopularniejszy okres urlopowy – 41 proc. internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższych 6 miesięcy zamierza wypocząć właśnie w tym okresie. Nieznacznie mniejsza liczba respondentów (36 proc.) ma zamiar wyjechać w sezonie jesienno-zimowym. Podróż w obu sezonach planuje co szósty badany (16 proc.).
Europa to najczęściej wskazywany kierunek podróży. Co drugi (56 proc.) internauta planujący wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza zamierza odwiedzić jeden z krajów Starego Kontynentu, podczas gdy jedynie co siódmy (14 proc.) planuje wykupić wycieczkę krajową.
Wśród kierunków europejskich królują takie państwa, jak: Włochy, Hiszpania, Grecja, Chorwacja oraz Austria. Natomiast wśród wyjazdów planowanych w obrębie Polski największą popularnością cieszą się województwa podkarpackie, zachodniopomorskie
i małopolskie.
Za najważniejsze kwestie podczas wyboru wyjazdu organizowanego przez biuro podróży, internauci planujący taki wyjazd, uznali miejsce wycieczki oraz jej cenę. Prawie 2/3 badanych zamierza wydać na planowany wyjazd z biurem podróży od 1 000 zł do 4 000 zł w przeliczeniu na jedną dorosłą osobę. W przypadku wyjazdów krajowych i europejskich zdecydowana większość osób korzystających z sieci planuje przeznaczyć na ten cel do
2 000 zł, zaś w przypadku wyjazdów poza Europę ponad 2 000 zł na osobę.
Zwiedzanie będzie celem wyjazdu prawie połowy internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza. Co trzeci respondent ma zamiar przede wszystkim wypoczywać, zaś co ósmy planuje jeździć na nartach.
Internet głównym źródłem informacji turystycznej
Internet – jak pokazują wyniki raportu Gemius „Turystyka wśród internautów” – to najpopularniejsze źródło informacji turystycznej wśród osób korzystających z sieci. Ponad połowa (58 proc.) internautów planujących wyjazd z biurem podróży wskazała informacje z sieci jako najczęściej wykorzystywane podczas planowania wyjazdu.
Osoby poszukujące informacji za pomocą internetu, wykorzystywały w tym celu przede wszystkim strony biur podróży (65 proc. wskazań), wyszukiwarki (53 proc.) i portale turystyczne (47 proc.). Najpopularniejszą stroną biura podróży okazała się Triada.pl – wskazana przez 41 proc. internautów szukających informacji na stronach biur podróży.
Z kolei najczęściej wybieranym portalem turystycznym są Wakacje.pl (wskazane przez 45 proc. osób szukających informacji na portalach turystycznych).
Raport Gemius SA „Turystyka wśród internautów” prezentuje wyniki 3 projektów badawczych, w których kompleksowej analizie poddano branżę turystyczną w Polsce. Raport obejmuje dane na temat:
– podróży internautów w ciągu ostatniego półrocza, jak również planów wyjazdowych internautów w ciągu najbliższych 6 miesięcy (na podstawie badania gemiusReport „Wyjazdy internautów z biurami podróży”),
– stopnia znajomości tanich linii lotniczych, biur podróży/tour operatorów oraz portali turystycznych (na podstawie badania gemiusReport „Tracking Turystyka”),
– popularności polskich stron internetowych poświęconych turystyce oraz profilu społeczno-demograficznego ich użytkowników (na podstawie badania Megapanel/PBI Gemius).
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.