Poczta Polska walczy o nowoczesność – także w obszarze online i mobile

Opublikowano: 27 maja 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Poczta Polska walczy o rynek przesyłek paczkowych, także w obszarze online. Stąd pomysł na „multipaczkę”, dającą możliwość nadawania przesyłek przez aplikację internetową, ubezpieczenia jej oraz wysyłania do adresata powiadomień SMS i e-mail.

Usługa „multipaczka” zastąpi przesyłkę pobraniową, paczkę pocztową PLUS, e-przesyłkę, przesyłkę gabarytową oraz przesyłkę na warunkach szczególnych. Zmiany mają zapewnić przede wszystkim szybsze dostarczanie przesyłek.

Wprowadziliśmy możliwość zrealizowania całej sfery nadawczej w domu. Korzystając z internetowej aplikacji elektronicznego nadawcy sami możemy odprawić paczkę, możemy wydrukować naklejkę i nalepić ją na paczkę, co znacznie uprości i przyspieszy proces nadawczy. Jeżeli wprowadzimy dane adresata – SMS-owy, telefoniczny bądź mailowy kontakt, adresat będzie również informowany o statusie realizacji tej przesyłki – o próbie doręczenia, a w przypadku nieobecności adresata w domu – o pozostawionym awizo – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Usługa daje możliwość śledzenia drogi przesyłek i oferuje gwarancję czasu doręczenia. Wszystkie przesyłki będą traktowane jako przesyłki wartościowe. Klient będzie miał także możliwość za 50 groszy ubezpieczyć paczkę do kwoty 500 złotych. Ubezpieczenie przesyłki o wartości do 20 tys. zł kosztuje 2,20 zł. Poczta zaoferuje też klientom system opakowań dla przesyłek.

W przypadku „multipaczki” jest możliwość skorzystania z opakowania własnego bądź z jednego z pięciu eko-opakowań Poczty Polskiej. W tym drugim przypadku cena dostarczenia jest już zawarta w cenie opakowania, natomiast nie musimy się przejmować wagą towaru. Możemy po prostu ją zapakować i nadać – podkreśla Janusz Wojtas. Przesyłki mają być tańsze niż dotychczas.

Poczta Polska będzie także w najbliższym czasie rozwijała usługi związane z korzystaniem z internetu i aplikacji mobilnych. Już teraz istnieje możliwość nadawania kartek pocztowych online na platformie neokartka.pl. Następne produkty wprowadzone zostaną na rynek w drugiej połowie roku.

Na rynek trafi m.in. e-znaczek, czyli możliwość wydrukowania z internetu znaczka, a nie kupowania go w formie materialnej. Nowością jest także e-list hybrydowy, czyli możliwość wysyłania przez klienta indywidualnego za pomocą aplikacji internetowej listu, który dotrze w formie papierowej – mówi Janusz Wojtas.

Dawid ZarazińskiPoczta Polska walczy o nowoczesność – także w obszarze online i mobile

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.