Informacji turystycznych w sieci szuka co drugi węgierski i polski internauta. Najmłodszych odwiedzających strony poświęcone podróżom znajdziemy na Słowacji i w Bułgarii, starszych w Czechach – wynika z analizy Gemiusa.
Pod lupę wzięto te kraje objęte pomiarem Gemiusa, w których w wynikach badania prezentowana jest kategoria tematyczna „turystyka”, tj. Bułgarię, Czechy, Polskę, Słowację oraz Węgry. Zestawienie przygotowano na bazie danych za kwiecień 2013 roku.
Analizy pokazują, że najbardziej w wakacyjne e-planowanie angażują się Węgrzy i Polacy. Informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia poszukuje w sieci co drugi węgierski (54 proc.) oraz polski (50 proc.) użytkownik. W Czechach po wypoczynkowe inspiracje do świata online zagląda z kolei co trzeci internauta (30 proc.). Znacznie rzadziej strony ze wskazówkami dla podróżników odwiedzają Słowacy (14 proc.) oraz Bułgarzy (7 proc.).
Co więcej, jak wynika z badań, Bułgarki, Polki i Węgierki planują turystyczne wyprawy częściej niż mężczyźni. To one bowiem przeważają wśród odbiorców stron poświęconych podróżom i rekreacji w wymienionych krajach. Z kolei w Czechach to więcej mężczyzn niż kobiet interesuje się wyjazdami oferowanymi i opisywanymi w sieci. Na Słowacji natomiast na tego typu strony wchodzi porównywalna liczba internautek i internautów.
Nie tylko płeć, ale i wiek zaciekawionych informacjami turystycznymi internautów różnicuje analizowane rynki. Okazuje się, że najmłodszych e-poszukiwaczy informacji o tematyce rekreacyjnej znajdziemy na Słowacji oraz w Bułgarii (w grupie odbiorców przeważają internauci od 15 do 24 roku życia). Relatywnie starszych z kolei w Polsce, na Węgrzech, oraz w Czechach (35-44 lata).
Dane pochodzą z międzynarodowego badania (gemiusAudience) realizowanego przez Gemiusa w ponad 30 krajach w Europie Środkowo-Wschodniej, Europie Zachodniej, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest realizowane w oparciu o metodologię badawczą i infrastrukturę technologiczną firmy Gemius, zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce badanie jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.