Polscy widzowie wyraźnie dążą do samodzielnego decydowania o treściach oglądanych w telewizji. Jako ważne i atrakcyjne postrzegają rozwiązania technologiczne, które umożliwiają im dostęp do ulubionych programów, bez konieczności dostosowywania się do ramówki telewizyjnej – wynika z badań przeprowadzonych przez PBS DGA na zlecenie platformy cyfrowej CYFRA+.
Wśród Polaków dużym zainteresowaniem cieszą się innowacyjne rozwiązania technologiczne dostępne dla odbiorców telewizji cyfrowej. Blisko 44% z nich wskazuje, że największa atrakcyjność takich rozwiązań jak VOD – filmy i seriale dostępne „na życzenie” – czy PVR – nagrywanie programów na dysku twardym dekodera – wynika z możliwości uniknięcia oglądania reklam w telewizji.
Blisko 22% respondentów jest zdania, iż korzystanie z funkcji Video on Demand (wypożyczanie filmów z biblioteki multimediów udostępnionej przez operatora cyfrowego) jest dla nich atrakcyjne, gdyż wówczas płacą za oglądanie tylko tych filmów, które ich interesują. Za równie atrakcyjną 18,7% Polaków uważa możliwość uniezależnienia się od ramówki telewizyjnej, co może świadczyć o chęci dostosowania telewizji do swoich indywidualnych potrzeb.
Według respondentów zaletą dekoderów z funkcją PVR jest możliwość nagrywania jednego programu przy jednoczesnym oglądaniu innego. Na atrakcyjność takiego rozwiązania wskazuje 18,6% Polaków.
Respondenci deklarowali także, które zalety i usługi dostępne w technologii cyfrowej byłyby dla nich ważne podczas oglądania telewizji w ogóle. 28,3% Polaków jako ważną podkreśla możliwość oglądania ulubionych programów i filmów bez konieczności dostosowywania się do ramówki kanałów telewizyjnych i czasu ich emisji. Jako równie istotne 24,8% respondentów wskazuje możliwość zatrzymania emitowanego programu lub filmu w dowolnym momencie i przewijania go. W opinii 24,8% Polaków ważna przy oglądaniu filmu w telewizji jest także opcja wyboru wersji z lektorem lub napisami. Warto nadmienić, iż powyższe odpowiedzi były w zbliżonym stopniu wskazywane zarówno przez osoby już korzystające z cyfrowych dekoderów, jak i wciąż korzystające z telewizji analogowej.
Oczekiwania konsumentów mogą dziś być spełnione dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym oferowanym przez platformy cyfrowe i cyfrowe telewizje kablowe. Wśród nich jest m.in. usługa VOD (Video On Demand), czyli biblioteka z programami dostępnymi „na życzenie”, bez konieczności wychodzenia z domu.
Personal Video Recorder (PVR) to urządzenie, które zmienia sposób, w jaki widz odbiera telewizję. Wyposażony jest w dysk twardy, który umożliwia nagrywanie ulubionych programów i filmów bez konieczności używania zewnętrznych nośników, takich jak kaseta VHS czy płyta DVD. Dekoder z PVR daje także możliwość zatrzymywania lub przewijania aktualnie oglądanego programu. „Zapamiętuje” on (buforuje) oglądany aktualnie program i w każdej chwili można cofnąć i odtworzyć nawet do 2 godzin audycji zapisanej w jego pamięci. Dzięki dekoderowi PVR telewizja dostosowuje się do potrzeb widza.
Widzowie coraz bardziej nastawieni są na wielokanałowy i multimedialny odbiór przekazu, podobnie jak w przypadku kontentu dostępnego w Internecie. Wyniki badań wskazują na trendy dotyczące preferencji konsumenckich w tym zakresie. Znajduje to potwierdzenie w coraz większym zainteresowaniu nowymi technologiami wśród abonentów CYFRY+. Telewidzowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami i dlatego aktywnie poszukują różnych rozwiązań, szytych na miarę ich potrzeb. Pilot już dawno przestał mieć nad nimi władzę, to oni chcą dziś wybierać zarówno treści, które ich interesują, jak i te, których woleliby w telewizji uniknąć. – komentuje Bertrand Le Guern, Prezes Zarządu CANAL+ Cyfrowy.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!