Dnia 19 grudnia 2018 roku w Warszawie spółka Polskie ePłatności (PeP) sfinalizowała transakcję nabycia 100 proc. udziałów w spółce PayUp S.A. należącej do EuroCash S.A. i podpisała umowę przyrzeczoną przejęcia tej spółki. Dzięki fuzji PeP zyskuje potężnego biznesowego partnera – Grupę Eurocash.
Porozumienie PeP z PayUp S.A. to krok w realizowanej strategii konsolidacji rynku przez Polskie ePłatności. Od momentu przejęcia PeP przez Fundusz Innova Capital, spółka zrealizowała trzy akwizycje, tj. przejęcie terminalowej części biznesu Kolportera – NeoTU, zakup integratora płatności internetowych PayLane oraz obecnie – nabycie 100 proc. akcji PayUp S.A. Umowa z PayUp S.A. jest kolejnym potwierdzeniem realizacji wytyczonego celu; zwiększa liczbę terminali o 15,5 tys., przesuwając tym samym PeP na pozycję nr 3 na rynku.
Dążymy do osiągnięcia pozycji lidera usług na polskim rynku płatności bezgotówkowych. Pozyskanie PayUp S.A. zwiększa potencjał firmy, pozwalając zakończyć z sukcesem ważny w naszym rozwoju 2018 rok – mówi Jarosław Mikos, prezes zarządu Polskich ePłatności. – Dzięki przejęciu akcji PayUp S.A. znacznie wzbogacimy nasz portfel kliencki o takie sieci handlowe, jak Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum czy Eurocash Cash and Carry.
PayUp Polska to spółka założona w 2007 roku. Posiada ponad 15,5 tys. terminali zainstalowanych w sklepach należących do sieci organizowanych przez Grupę Eurocash oraz w innych sklepach detalicznych, za pośrednictwem których świadczone są usługi pre-paid, w tym doładowania telefonów, akceptacji kart płatniczych, płatności w Internecie. Transakcja daje PeP wyłączność na obsługę płatności bezgotówkowych sieci Grupy Eurocash.
Rozglądamy się na rynku za firmami, które w istotny sposób mogą przyczynić się do rozszerzenia oferty PeP i penetracji rynku naszymi usługami – mówi Marcin Drozdowski, wiceprezes zarządu odpowiedzialny za strategię i M&A PeP. – Włączenie struktur sprzedaży PayUp do PeP daje kolejne możliwości jeszcze lepszej obsługi klienta, a także daje szanse na wyjście na nowe rynki z naszą ofertą omnichanel. Zarówno PeP, jak i PayUp mają bardzo dużo do zaoferowania na rynku – teraz siła synergii da jeszcze lepsze korzyści i efekty. Stoi przed nami wiele wyzwań, jednak mając doświadczenia z poprzednich konsolidacji, wykorzystamy nasze szanse i nowe przewagi konkurencyjne.
W wyniku podpisanego porozumienia, do zarządu Polskich ePłatności dołączy Piotr Kokoszczyński pełniący obecnie funkcję Dyrektora Generalnego PayUp S.A.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...