Pora.pl – Reaktywacja!

W działającym od 2002 roku Portalu Kultury Miejskiej Pora.pl przyszła pora na rewolucyjne zmiany. Serwis został gruntownie przebudowany i zyskał nową, silnie społecznościową tożsamość. Całkowicie zmieniono jego wizerunkową i funkcjonalną stronę, a także wzmocniono i rozbudowano skład redakcyjny. Zmiany są efektem przejęcia portalu od prywatnych właścicieli przez Tomasza Wileńskiego, dyrektora zarządzającego agencją Interactive Solutions i jednocześnie jednego z udziałowców firmy ClickAd.
Serwis Pora.pl funkcjonuje od ponad czterech lat i jest unikalnym przewodnikiem po życiu miast Polski. Dostarcza aktualnych informacji o wydarzeniach kulturalnych, klubach i koncertach, a także prowadzi użytkowników po mapie interesujących miejsc, poczynając od kin i teatrów, restauracji i kawiarni, a kończąc na klubach fitness i sklepach. Nowa strategia koncentruje się na budowie bardzo silnego portalu społecznościowego.

Zmiany to efekt przejęcia serwisu od dotychczasowych właścicieli przez Tomasza Wileńskiego. Tym samym Pora.pl zyskała nie tylko niezbędny kapitał finansowy, ale też doświadczenie biznesowe nowego właściciela. Tomasz Wileński zarządzał siecią reklamową Qnet, był dyrektorem sprzedaży firmy ClickAd w której nadal jest udziałowcem i Partnerem, a ponadto pełni funkcję dyrektora zarządzającego agencją Interactive Solutions.

„Pora.pl ma olbrzymi potencjał rozwoju i dlatego zdecydowałem się zaangażować w to przedsięwzięcie. Projekt wymagał zbudowania przejrzystej strategii biznesowej, określenia kierunków rozwoju, wzmocnienia składu osobowego i wprowadzenia jasnych zasad zarządzania. Przebudowa serwisu to konsekwencja tych zmian.” – mówi Tomasz Wileński.

Serwis Pora.pl przeszedł metamorfozę. Wzorem zachodnich serwisów Web 2.0 portal został udostępniony użytkownikom w wersji Beta – ciągle testowane są nowe mechanizmy i na bieżąco dodawane kolejne funkcjonalności. Zaprojektowano od nowa logo, całkowicie zmieniono szatę graficzną, zmodernizowano stare sekcje i wprowadzono inny sposób nawigacji. W serwisie pojawiły się również nowe funkcje, takie jak lokalizacja miejsc poprzez GPS oparta o Google Maps. O skali projektu świadczą także zmiany i wzmocnienia personalne. Obecnie nad portalem pracują aż dwa zespoły – w Warszawie i w Krakowie.

Największą zmianą jaką przeszedł serwis jest wzmocnienie elementów interaktywnych i społecznościowych. Teraz Pora.pl jest miejscem tworzonym nie tylko przez redakcję, ale przede wszystkim przez użytkowników. Zarejestrowani internauci dostali możliwość dodawania komentarzy, oceniania i edytowania poszczególnych wpisów. Każdy z użytkowników może tworzyć własne tagi, co ułatwia poruszanie się po serwisie oraz prowadzić własnego bloga.

„Chcemy, żeby Pora.pl była silnym serwisem społecznościowym koncentrującym się na życiu miast. Chcemy pokazywać ciekawe miejsca, mówić o różnych wydarzeniach, ułatwiać dokonywanie prostych wyborów, choćby takich, gdzie warto spędzić czas. Wyszliśmy poza największe miasta i stworzyliśmy serwis obejmujący całą Polskę, a także daliśmy możliwość wypowiadania się, komentowania i oceniania samym użytkownikom. Chcemy, żeby to oni, poprzez swoje opinie wskazywali innym jakie miejsca są warte odwiedzenia, a jakich należy unikać.” – mówi Rafał Górski, który odpowiada za koncepcję portalu i jego kreację.

Poprzedni layout serwisu opierał się na czterech różnych szablonach kolorystycznych, zgodnych z czterema porami roku. Obecnie wprowadzono jednolitą oprawę graficzną, bardziej czytelną i mającą podkreślać informacyjny charakter serwisu. Baza miejsc i wydarzeń nadal składa się z dziewięciu głównych kategorii, takich jak Miasto Nocą, Kultura i Sztuka, Film i Kino, Restauracje i Catering, Sport i Fitness, Zdrowie i Uroda, Hotele i Turystyka, Zakupy i Inne. Zmienił się natomiast sposób nawigowania po serwisie i dostęp do informacji o poszczególnych wydarzeniach czy miejscach. Po wejściu do danej sekcji wyświetlają się pozycje polecane przez redakcję lub użytkowników, a nie jak poprzednio tylko ostatnio dodane. Poprawiono także system wyszukiwania i sortowania.

Zupełną nowością jest Geoinformacja – system lokalizacji GPS oparty o system Google Maps. Wybrane miasto pojawia się na mapie, a wraz z wyborem konkretnych miejsc w tym mieście mapa staje się bardziej szczegółowa, pokazując konkretne ulice. Inną nowością jest możliwość edycji lokalizacji wybranych miejsc przez samych internautów. Jeżeli ktoś z zalogowanych użytkowników stwierdzi jakąś nieaktualność, może wprowadzić zmiany samemu lub zgłosić je redakcji.

„Dokonaliśmy ogromnej pracy przy tworzeniu systemu Geoinformacji. Nasi ludzie chodzili po miastach z palmtopami z Automapą i zbierali koordynaty geograficzne. Dzięki temu zlokalizowanie właściwego miejsca staje się dla gości naszego portalu bardzo proste.” – dodaje Kamil Telejko, specjalista ds. Klientów kluczowych.

Nowa Pora.pl to zdecydowanie więcej zdjęć i pełniejsze wizytówki opisywanych miejsc. Również właściciele  restauracji, klubów i innych lokali mogą się lepiej zaprezentować korzystając z płatnej opcji jaką jest Panorama 360°. Jest to wirtualna panorama, pozwalająca na płynne „zwiedzanie” lokalu przez internautów.

Serwis Pora.pl w poprzedniej postaci koncentrował się na dziesięciu największych polskich miastach. Każdego miesiąca korzystało z niego ponad 120 tysięcy internautów. Wraz z rozszerzeniem zasięgu na wszystkie miasta Polski i wprowadzeniem nowej strategii portal planuje znaczne zwiększenie liczby swoich użytkowników.

www.pora.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

e-Commerce Polska awards
14.05.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry