Na cenę energii elektrycznej składa się kilka elementów, ale tylko niektóre kosztują różnie u różnych sprzedawców. I to im powinniśmy się przyjrzeć, chcąc płacić niższe rachunki za prąd.
Na rachunek za prąd składają się:
– część sprzedażowa (opłata za energię plus opłata handlowa za obsługę klienta);
– część dystrybucyjna (czyli opłata związana z utrzymaniem linii elektroenergetycznych, dostarczających prąd do naszych domów, w tym opłata abonamentowa).
Opłaty: za dystrybucję i abonamentowa są ustalane odgórnie (np. opłatę dystrybucyjną nadzoruje Urząd Regulacji Energetyki), a więc identyczne u wszystkich sprzedawców. Tańsza może być sama energia elektryczna. Stanowi ona jednak sporą część całego rachunku, bo nawet jego połowę. Warto więc o nią powalczyć i zmienić sprzedawcę, aby płacić niższe rachunki za prąd.
Cena energii elektrycznej składa się z dwóch składników i to właśnie je trzeba wziąć pod uwagę, szukając nowego sprzedawcy:
– cena za energię czynną, czyli zużyte kilowatogodziny (kWh);
– opłata handlowa, czyli stała opłata pobierana przez sprzedawcę za każdy miesiąc obsługi. W zależności od sprzedawcy może ona wynosić od 0 do nawet 80 zł, stanowi więc istotną część rachunku za energię – zwłaszcza dla małych odbiorców, czyli gospodarstw domowych. Dlatego właśnie tej opłacie trzeba się przyjrzeć szczególnie starannie. Można bowiem dać się zwieść i patrząc jedynie na atrakcyjną cenę za energię podpisać umowę z wysoką opłatą handlową, co w ogólnym rozrachunku, zamiast oszczędności, będzie wstrząsem dla naszych portfeli.
Opłaty w ePower.pl, pierwszym w Polsce internetowym sprzedawcy energii elektrycznej, są maksymalnie uproszczone. Klient płaci jedynie za zużytą energię, a faktury dostaje co miesiąc w wersji elektronicznej. Klienci posiadający eLicznik mogą kontrolować zużycie energii na bieżąco i płacić za jej rzeczywiste zużycie, a nie prognozy.
Każdy klient ePower.pl dostaje także drugą fakturę – od dotychczasowego dystrybutora z opłatą za dystrybucję. Nie jest to jednak ani trochę skomplikowane i nie wymaga żadnych formalności poza zgłoszeniem się – elektronicznym albo telefonicznym – do ePower.pl. Wszystkimi formalnościami związanymi ze zmianą umowy zajmą się konsultanci firmy.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.