Celem podpisania przez GIODO porozumienia z branżą internetową jest opracowanie kodeksu dobrych praktyk zapewniającego przestrzeganie przez dostawców usług internetowych zasad ochrony danych osobowych.
Zawarcie porozumienia między GIODO i Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska to jedno z ważniejszych wydarzeń towarzyszących obchodom IV Dnia Ochrony Danych Osobowych. Celem podpisania porozumienia jest zapewnienie, by dostawcy tych usług w swojej działalności przestrzegali zasad ochrony danych osobowych, do czego przyczynić się ma wspólne opracowanie kodeksu dobrych praktyk. Z kolei główne media internetowe, a także inne firmy z tej branży poprzez zawarcie porozumienia chcą sposób podkreślić, że dbają o należytą ochronę danych osobowych, tak by osoby korzystające z różnych treści i usług w Internecie mogły czuć się bezpiecznie.
Przed podpisaniem porozumienia Michał Serzycki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) mówił, że choć Internet niewątpliwie jest naszym oknem na świat, to oprócz wymiernych korzyści, jego używanie niesie ze sobą wiele zagrożeń dla ochrony danych osobowych i prawa do prywatności. Jako przykład podał przechowywanie i analizowanie przez dostawców usług internetowych historii odwiedzanych przez nas stron www, co odbywa się bez naszej wiedzy i zgody.
Poza tym niejednokrotnie nie uświadamiamy sobie, że jeśli coś zdarzy się w świecie wirtualnym, może mieć poważne konsekwencje w świecie rzeczywistym. A tak naprawdę świat jest jeden. Mam nadzieję, że dzięki podpisaniu porozumienia, które zaowocuje opracowaniem kodeksu dobrych praktyk, wszyscy lepiej i bezpieczniej będziemy korzystać z Internetu. – mówił Michał Serzycki.
Poprawie bezpiecznego korzystania z sieci służą bowiem nie tylko edukacyjne inicjatywy GIODO skierowane do użytkowników sieci, ale też takie działania, jak nawiązanie współpracy z dostawcami usług internetowych, które zaowocowało podpisaniem 28 stycznia 2010 r. porozumienia ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Dostawcy usług zobowiązują się w nim do zapewnienia właściwego stosowania przepisów o ochronie danych osobowych.
Firmy zrzeszone w IAB Polska, w tym wszystkie największe media internetowe, przywiązują szczególną wagę do odpowiedniej ochrony danych osobowych swoich użytkowników. Każda osoba, który powierza nam swoje dane, jest dla nas przecież cennym klientem, o którego musimy dbać. Chcemy, aby to porozumienie z jednej strony pokazało, że zależy nam na aspekcie bezpieczeństwa naszych użytkowników, a z drugiej aby doprowadziło do wypracowania kodeksu dobrych praktyk, który pozwoli jeszcze lepiej chronić dane osobowe w Internecie. – komentował Piotr Kowalczyk, prezes Zarządu IAB Polska.
Porozumienie na rzecz upowszechniania prawa do ochrony danych osobowych i prawa do prywatności oraz tworzenia kodeksu dobrych praktyk parafowali Michał Serzycki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO), a ze strony Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – Piotr Kowalczyk, prezes Zarządu i Szymon Szmigiel, członek Zarządu.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.