Reklamy dwóch planów taryfowych Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) mogły wprowadzać klientów w błąd. W związku z podejrzeniem naruszenia prawa, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie.
Postępowanie dotyczy dwóch planów taryfowych: „Darmowe Weekendy” oraz „Darmowe Wieczory i Weekendy”.
W listopadzie 2003 r. TP SA zaproponowała je klientom informując, że będą oni mogli wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 rano w tygodniu oraz bez ograniczeń w sobotę i niedzielę.
Ulotki informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia br. w praktyce wielu konsumentom nie została aktywowana. W efekcie ci, którzy zamówili pakiety, nie mieli świadomości, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów.
Dodatkowo ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż TP SA, konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat.
Jeśli TPSA nie zastosuje się do decyzji UOKiK to grozi jej kara do 10 tys. euro kary za każdy dzień zwłoki.
źródło: Puls Biznesu
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.