Postępowanie przeciwko TPSA

Opublikowano: 12 sierpnia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Reklamy dwóch planów taryfowych Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) mogły wprowadzać klientów w błąd. W związku z podejrzeniem naruszenia prawa, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie.

Postępowanie dotyczy dwóch planów taryfowych: „Darmowe Weekendy” oraz „Darmowe Wieczory i Weekendy”.

W listopadzie 2003 r. TP SA zaproponowała je klientom informując, że będą oni mogli wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 rano w tygodniu oraz bez ograniczeń w sobotę i niedzielę.

Ulotki informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia br. w praktyce wielu konsumentom nie została aktywowana. W efekcie ci, którzy zamówili pakiety, nie mieli świadomości, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów.

Dodatkowo ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż TP SA, konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat.

Jeśli TPSA nie zastosuje się do decyzji UOKiK to grozi jej kara do 10 tys. euro kary za każdy dzień zwłoki.

źródło: Puls Biznesu

Sylwester KozakPostępowanie przeciwko TPSA

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.