Po ogłoszeniu fuzji z MBE pod koniec 2021 roku, PrestaShop, najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce, przyspiesza swój rozwój i planuje podwojenie zatrudnienia do końca bieżącego roku. Firma wdraża program „Work from Anywhere”, umożliwiając pracownikom wykonywanie obowiązków z dowolnego miejsca na świecie do 6 miesięcy w ciągu roku.
W Stanach Zjednoczonych zjawisko określane jako „Wielka Rezygnacja” wstrząsnęło rynkiem pracy – szczególnie w branży technologicznej. Fala odejść, szacowana na 20 milionów pracowników od wiosny ubiegłego roku, jest wyrazem frustracji i chęci poszukiwania sensu życia przez osoby, których sposób pracy został zaburzony przez pandemię. Zjawisko nasila się również w Europie. Związany z nim niedobór talentów stanowi wyzwanie dla pracodawców w wielu sektorach. W odpowiedzi na potrzeby pracowników francuska firma PrestaShop wprowadziła program Work From Anywhere, który jest testowany od lipca 2021 roku.
Praca z dowolnego miejsca na świecie
„Work From Anywhere” to hybrydowy sposób pracy, który łączy w sobie wolność i elastyczność.
Jako szybko rozwijająca się firma technologiczna jesteśmy zobowiązani, aby spełniać oczekiwania pracowników w zakresie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Dzięki „Work from Anywhere” wszyscy nasi pracownicy mogą wykonywać obowiązki z dowolnie wybranego miejsca na świecie nawet przez sześć miesięcy w roku. Jestem przekonany, że pogodzenie odległości i bliskości stało się podstawowym wyzwaniem dla menedżerów. Narzucanie geograficznych ograniczeń nie ma już sensu – podkreśla Alexandre Eruimy, CEO PrestaShop.
Program „Work from Anywhere” w PrestaShop pozwala wszystkim pracownikom na pracę z dowolnego miejsca na świecie przez 6 miesięcy w roku (w przedziałach czasowych trwających do 3 miesięcy). PrestaShop udostępnia przestrzeń biurową w wielu lokalizacjach w tym np. w Warszawie, Mediolanie, Paryżu, Madrycie, Barcelonie.
Po sześciu miesiącach testów jesteśmy zachwyceni sukcesem programu „Work from Anywhere”. Nasi pracownicy doceniają elastyczność dostosowaną do dzisiejszego stylu życia. Biura w Paryżu i na całym świecie pozostają otwarte dla tych, którzy tego potrzebują, ponieważ możliwość osobistego kontaktu jest kluczowa dla kultury naszej firmy – mówi Charlotte CLEMENT, wiceprezes ds. zasobów ludzkich w PrestaShop.
Podwojenie liczby pracowników w 2022 roku
Poza wdrożeniem programu “Work from Anywhere” PrestaShop planuje znacząco zwiększyć liczbę pracowników. Do tej pory firma zatrudniała ponad 200 osób reprezentujących 35 różnych narodowości.
Nasza fuzja z MBE jest szansą do dalszego rozwoju. Planujemy podwoić liczbę pracowników do 2023 roku. W drugim kwartale roku chcemy uruchomić program „Recruit from Anywhere” – dodaje Charlotte CLEMENT.
W 2022 planowana jest rekrutacja 200 nowych specjalistów m.in. z dziedzin:
- technologii – deweloperów PHP, JVS;
- produktu – projektantów i menedżerów produktu;
- sprzedaży – menedżerów ds. partnerstw i rozwoju biznesu;
- CRM;
- marketingu – brand managerów, specjalistów SEO/SEA;
- HR, prawa, księgowości.
Planowany jest również rozwój polskiego oddziału PrestaShop.
Polska to dla PrestaShop bardzo ważny rynek, czwarty pod względem liczby sklepów. W tym roku planujemy intensywny rozwój i współpracę z lokalnymi firmami. Do naszego zespołu dołączą osoby odpowiedzialne m.in za lokalną komunikację marketingową – podkreśla Mateusz Osiecki, Country Manager na Polskę w PrestaShop.
PrestaShop jako pracodawca jest zaangażowany w promocję równości i inkluzywności w branży. Firma współpracuje m.in. z organizacją 50inTech, której celem jest tworzenie przyjaznych kobietom środowisk pracy oraz zwiększanie ich zatrudnienia w sektorze nowych technologii. PrestaShop uczestniczy także w inicjatywach wspierających rekrutację osób z niepełnosprawnościami.
Aktualne oferty pracy w PrestaShop są publikowane w serwisach Welcome to the Jungle oraz LinkedIn.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.