W 2021 roku PrestaShop odnotowała znaczący wzrost przychodów oraz wartości towarów brutto wygenerowanych przez sprzedawców korzystających z platformy. Firma planuje także podwoić zatrudnienie w 2022 r. Platforma stała się preferowanym rozwiązaniem e-commerce dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie i Ameryce Łacińskiej. Po dołączeniu do grupy MBE Worldwide firma przedstawia plany na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój.

Historyczny rok dla lidera e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej
Piętnaście lat po debiucie we Francji, PrestaShop odnotowuje wyjątkowy dynamiczny wzrost. Prawie 300 000 sklepów PrestaShop wygenerowało 24 miliardy euro wartości sprzedaży w 2021 roku, co stanowi 9% wzrost w porównaniu z rokiem 2020 i przekłada się na 40% wzrost przychodów.
”Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy mieć wpływ na doskonałe wyniki PrestaShop i jej sprzedawców w ubiegłym roku. Wszystkie zespoły PrestaShop Polska z niecierpliwością czekają na jeszcze lepsze rezultaty w 2022 roku, aby rozwijać nasz wspólny sukces” – podkreśla Mateusz Osiecki, Country Manager PrestaShop Polska.
PrestaShop planuje zwiększyć liczbę pracowników w 2022 roku z 200 do 400. Ma być to możliwe również dzięki podejściu „Work From Anywhere”, zapewniającemu równowagę między pracą a życiem prywatnym. Na początku 2022 roku, do firmy dołączyło 50 nowych pracowników.
Nastawienie na rozwój wymaga również tworzenia partnerstw strategicznych na dużą skalę, aby wspierać cele użytkowników platformy. Są to m.in. oferowanie nowych funkcji i usług, zwiększenie liczby klientów poprzez odpowiednie strategie marketingowe i zwiększanie widoczności.
„PrestaShop opiera się na ambitnej strategii wzrostu, dzięki połączenie trzech unikalnych filarów: dynamicznie działających sprzedawców, rozwoju zespołów poprzez rekrutowanie najlepszych specjalistów oraz stale ewoluującego portfolio zawierającego coraz bardziej innowacyjne i efektywne rozwiązania” – mówi Alexandre Eruimy, Dyrektor Zarządzający PrestaShop.
„Doskonałe wyniki PrestaShop i jej sprzedawców w 2021 roku potwierdzają, że nasza decyzja o przejęciu platformy była słuszna. Dzięki ekspertyzie i zespołom PrestaShop, dążymy teraz do dalszej maksymalizacji możliwości wynikających z e-commerce, wspierając tym samym nasz długoterminowy cel, którym jest stanie się wiodącą platformą dla globalnego handlu.” – komentuje Paolo Fiorelli, prezes i CEO MBE.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.