Internet rozrasta się tak szybko, że zwykłemu zjadaczowi chleba ciężko nadążyć za wszystkimi nowinkami. Jedno jest pewne, reklama w sieci to sprawdzony kanał dotarcia do naszych odbiorców. Ciekawym rozwiązaniem jest prowadzenie kampanii na blogach. Świat blogosfery jest niezwykle bogaty i z dnia na dzień się rozrasta. Zatem większość marek znajdzie dla siebie jakiś fragment przestrzeni blogowej, na której może się reklamować.
Dobry blog dla naszej marki
Przed rozpoczęciem kampanii należy wybrać blog, który będzie nośnikiem naszej reklamy. Przy doborze odpowiedniego bloga najlepiej sugerować się tym, do jakich odbiorców trafiają jego treści. Jeżeli grupa docelowa bloga pokrywa się z grupą docelową naszej marki lub produktu oznacza to, że dobrze wybraliśmy. Zatem jeśli jesteśmy firmą produkującą oleje silnikowe do samochodów, nasza reklama będzie pozytywnie odbierana na blogu motoryzacyjnym.
Kim jest bloger?
Pamiętajmy, że kluczem do poznania czytelników jest poznanie autora bloga. W końcu to on kreuje świat, w którym oni chcą uczestniczyć. Przy doborze odpowiedniego bloga tak samo ważna jest jego treść, jak i przekaz płynący z innych źródeł. Przykładowo: jeśli blog jest pisany w sposób luzacki i młodzieżowy, a nasza marka ma raczej konserwatywne zasady, to na pewno jego przekaz nie będzie się dobrze z nią komponował. W taki sam sposób zostanie przedstawiona nasza firma, co może nie spodobać się naszym dotychczasowym klientom oraz nie będzie spójne z dotychczasowym wizerunkiem.
Target wybrany i co dalej?
Wybraliśmy już kilka blogów. Poczytaliśmy, poszukaliśmy i już wiemy, że skierowane są do naszej grupy docelowej. Ich treści i forma przekazu są spójne z działaniami marki. I co dalej? Teraz musimy nawiązać kontakt z blogerami. Prowadzenie kampanii na blogach warto zostawić firmom zajmującym się tym profesjonalnie. Przedsiębiorstwem prowadzącym takie działania jest np. firma Szeri Szeri. Pamiętajmy, aby przed rozpoczęciem kampanii oszacować fundusze, które możemy na nią przeznaczyć. Wówczas po rozmowie będziemy wiedzieć, na jakie działania na stać, a na jakie nie.
Jak wygląda reklama na blogach?
Do najbardziej popularnych form reklamowych zalicza się banery oraz recenzje i testy. Rozpocznijmy od omówienia banerów. Są one zwykłymi reklamami zamieszczanymi obok treści publikowanej na blogu. Jest to bezpieczna forma promocji zarówno dla blogera jak i dla reklamodawcy. Zlecający reklamę dostarcza blogerowi gotowy baner, zatem ma pełną kontrolę nad treścią przekazu. Zaś bloger nie musi dopasowywać swojej aktywności pod działania związane z promocją marki klienta. Niestety patrząc z perspektywy pozyskania nowych odbiorców jest to mało efektywna forma reklamy.
Równie często stosowana, aczkolwiek przynoszącej większe korzyści forma reklamy to testy i recenzje produktów lub usług. Taki model sprawdza się w przypadku blogów specjalistycznych. Zatem jeśli blog dotyczy kulinariów, a my produkujemy patelnie możemy skorzystać z takiej formy promocji. Wówczas bloger otrzymuje od nas produkt do przetestowania, a później wynikami testu dzieli się ze swoimi czytelnikami. Wokół naszego produktu powstaje dyskusja angażująca internautów, a my budujemy wizerunek naszej marki dzięki pozytywnym komentarzom. Korzyści płynące z tego rodzaju reklamy są znacznie większe niż z banerów reklamowych. Taka reklama powinna być korzystna nie tylko dla nas, jako marki oraz dla blogera, a także dla wszystkich użytkowników bloga, którzy chętniej kupią produkt sprawdzony i przetestowany, niż ten nieznany.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.