eMarketer, jeden z najważniejszych ośrodków analitycznych zajmujących się internetem, ogłosił właśnie swoje przewidywania na 2009 roku. Przed nami dość trudny czas, choć są obszary, które obronią się przed recesją.
Wydatki na wideo reklamy będą rosły niezależnie od sytuacji makroekonomicznej. Wzrosną o 45 proc. osiągając poziom 850 milionów dolarów. Wpływ na to będą miały dwa kluczowe czynniki:
Pierwszy to rozwój profesjonalnych przekazów wideo, głównie pochodzących od stacji telewizyjnych. Wytworzy to zupełnie nową, wyraźną bazę dla marketingu i nowy rynek reklamowy.
Drugi czynnik to niezmienna potrzeba dotarcia z przekazem reklamowym do określonych audytoriów. Nawet w czasie racjonalizacji kosztów kampanii, reklamodawcy będą chcieli drogą trafić do serc i umysłów swoich potencjalnych klientów, a sieć będzie idealnym do tego miejscem.
Marketing związany z wyszukiwarkami urośnie o 14,9 proc. w 2009, do poziomu 12,3 miliarda dolarów. Nie jest on co prawda odporny na uderzenie recesji, ale odeprze jej ataki. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że wyszukiwanie to bardzo mierzalne przedsięwzięcie, łatwe w ujęciu w budżetach reklamowych. Po drugie, sami konsumenci, decydujący czy klikać w reklamę, czy nie, będą jeszcze częściej myśleli o swoich pieniądzach – będą więc odwoływali się do wyszukiwarek w poszukiwaniu tańszych produktów.
Całościowe wydatki na amerykańską reklamę online wzrosną do 25,7 miliarda dolarów (8,9 proc. więcej niż w mijającym roku). To będzie jednak najsłabszy (pod względem wzrostów) rok w historii marketingu internetowego. Wciąż jednak pozostanie on dość stabilny w porównaniu do innych mediów.
Sprzedaż detaliczna w sieci (za wyjątkiem branży turystycznej) wzrośnie za to jedynie o 4 proc. Większość tego wzrostu będzie pochodziła od konsumentów, którzy już robili zakupy w sieci.
Duży wzrost zanotują jednak zyski z serwisów społecznościowych. eMarketer przewiduje, że wewnętrzne systemy reklamowe MySpace, czy Facebooka pozwolą konsumentom kupować i sprzedawać produkty u usługi. Warto bacznie obserwować Twittera, który będzie coraz chętniej używany przez reklamodawców.
Tradycyjne media czeka trudny rok. Odchodzenie budżetów reklamowych będzie postępować, najbardziej ucierpi prasa. Mogą pojawić się także podobne ruchy do tych, które wykonał Christian Science Monitor – czyli zrezygnowanie z wydawania drukowanej prasy na rzecz redakcji internetowej.
eMarketer przewiduje, że wydatki na amerykańską reklamę telewizyjną obniżą się o 4,2 proc do poziomu 66,9 miliarda dolarów.
Czy te dość ogólne, wskazujące na pewne trendy, przewidywania się sprawdzą? Zobaczymy za rok. Jedno jest pewne – czeka nas dość trudny, wymagający czas.
admagazine.pl
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.