Rozgłośnie radiowe w Polsce

Wysłuchanie wszystkich reklam, które rocznie emitują polskie stacje radiowe, zajęłoby sześć i pół roku – obliczył Money.pl. Gdyby najbardziej nasycona reklamami rozgłośnia puściła je jedna po drugiej, słuchacze przez ponad miesiąc nie słuchaliby niczego innego.

W samo południe, 15 stycznia 1990 roku, z Krakowa w eter popłynęła piosenka Africa zespołu Toto. Tak narodziła się komercyjna radiofonia w Polsce. Jej pionier to Radio Małopolska Fun, dziś znana wszystkim radiosłuchaczom jako RMF FM.

Dziś, jak podaje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, koncesję na naziemne nadawanie w Polsce ma 256 komercyjnych stacji radiowych. Wyniki badań słuchalności za ubiegły rok pokazują jednak, że radiowi pionierzy trzymają się mocno. RMF FM ma niekwestionowaną pozycję lidera. Przewaga nad drugim Radiem ZET jest bezpieczna.

radiio

Od liderów odstają bardzo wyraźnie zajmujące kolejne pozycje rozgłośnie publiczne. Wydaje się jednak, że wynik piątego Radia Maryja może być zaniżony. Z sondażu przeprowadzonego w sierpniu ubiegłego roku przez CBOS wynika, że rozgłośni o. Tadeusza Rydzyka słucha regularnie 8 procent Polaków.

Radiowi potentaci są jednymi z najsilniejszych marek medialnych w Polsce. W ubiegłym roku, w badaniach Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Presspubliki RMF zajął drugie miejsce w rankingu najmocniejszych i najbardziej rozpoznawanych mediów (fotel lidera stracił na rzecz TVN). Czwarte miejsce zajęło Radio Zet.

Z raportu RADIO 2008, opublikowanego przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że radia codziennie słucha 23 miliony Polaków (to 75 procent populacji w wieku 15-75 lat). Odsetek osób deklarujących, że z radioodbiornikiem do czynienia mają minimum raz w tygodniu rośnie już do 95 procent (nieco ponad 29 milionów Polaków).

Więcej: http://manager.money.pl/news/artykul

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top