Facebook ogłosił wprowadzenie możliwości prowadzenia czatu grupowego oraz odświeżenie panelu komunikacji tekstowej. Największą nowością jest jednak udostępnienie we współpracy z firmą Skype możliwości prowadzenia wideorozmów.
Już w ubiegłym tygodniu Mark Zuckerberg, szef Facebooka, zapewniał, że wkrótce przedstawi „coś niesamowitego”. Oświadczenie zbiegło się z premierą platformy społecznościowej Google+ i wielu przewidywało, że będzie to ciekawa odpowiedź na „Spotkania” (Hangouts), jeden z fundamentów projektu Google, który daje możliwość prowadzenia wieloosobowego czatu wideo. Niemniej przygotowania do uruchomienia nowej usługi Facebooka trwały kilka miesięcy
Wprowadzenie wideorozmów do Facebooka możliwe jest dzięki współpracy z firmą Skype. Rozwiązania firmy mają być w pełni zintegrowane z ekosystemem serwisu i tak łatwe w używaniu, jak to tylko możliwe.
Obecnie Skype jest częścią Microsoftu, a my mamy długą relację z Microsoftem. Większość rozmów wideo prowadzona jest pomiędzy dwiema osobami i taka możliwość dostępna będzie dla każdego poprzez sieć. Myślę, że to jest super-ekstra. Jesteśmy bardzo podekscytowani produktem, który stworzyliśmy – przekonywał Mark Zuckerberg.
Rozmowy wideo mają być dostępne w najbliższych tygodniach, w 70 językach. Osoby zainteresowane funkcją mogą już teraz odwiedzić stronę facebook.com/videocalling.
Kolejną nowością jest grupowy czat. Ma to być rozwiązanie m.in. dla osób korzystających z tych samych grup. Przedstawiciele Facebooka zapewniają, że była to jedna z najbardziej oczekiwanych przez użytkowników funkcji.
Odświeżony został także wygląd panelu bocznego czatu – zawierać będzie on teraz listę osób, z którymi dany użytkownik kontaktuje się najczęściej. Panel dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki i pojawia się automatycznie, kiedy okno jest wystarczająco szerokie.
Warto również wspomnieć, że podczas wczorajszej konferencji Mark Zuckerberg potwierdził, że jego serwis ma już 750 mln użytkowników. Ostatnie doniesienia o wyhamowaniu statystyk Facebooka można więc uznać za nieaktualne.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.