Banki już wkrótce udostępnią swoim klientom możliwość płacenia zbliżeniowo BLIKIEM. Skorzystanie z tej możliwości przez użytkowników bankowych aplikacji mobilnych nie będzie wymagało logowania do aplikacji.
Dziś płatność BLIKIEM w sklepie stacjonarnym polega wyłącznie na wpisaniu na terminalu płatniczym sześciocyfrowego kodu, a następnie zatwierdzenie transakcji w bankowej aplikacji mobilnej. W 2020 r. zapłacono w ten sposób blisko 40 mln razy. Zbliżeniowy BLIK będzie dla użytkowników nowym rozwiązaniem, które ma przyśpieszyć proces płatności. Wystarczy jedynie odblokowanie telefonu i przyłożenie go do terminala – bez wpisywania kodu, bez konieczności podpinania karty, a nawet bez połączenia z internetem czy siecią komórkową. Twórcy BLIKA wybrali technologię zbliżeniową jako najbezpieczniejszą i najwygodniejszą dla użytkownika przy płaceniu w terminalach.
Wprowadzenie płatności zbliżeniowych to efekt wykorzystania technologii Mastercard. Użytkownicy BLIKA będą płacić w ten sposób nie tylko w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym z logo tej organizacji płatniczej na świecie.
Jesteśmy gotowi do realizowania płatności zbliżeniowych. Poszczególne banki na polskim rynku będą udostępniały tę możliwość swoim klientom sukcesywnie. Co ważne, bez względu na bank rozwiązanie będzie wszędzie działać tak samo. Nasi użytkownicy zapłacą zbliżeniowo na całym świecie. Jesteśmy naprawdę podekscytowani efektem pracy wielu podmiotów, które wspólnie tworzą właśnie przełomowe rozwiązanie na rynku płatności – powiedział Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA – Dajemy użytkownikom BLIKA najlepsze możliwe rozwiązanie do płatności zbliżeniowych telefonem. Wierzymy, że na zawsze zmieni ono sposób płacenia w terminalach płatniczych oraz przyspieszy i upowszechni wykorzystywanie do tego urządzenia mobilnego. – dodaje.
Już w najbliższym czasie płatności zbliżeniowe BLIK udostępni swoim klientom 6 banków – Alior Bank, ING Bank, Bank Millennium, mBank, PKO Bank Polski i Santander Bank Polska. Dostęp do usługi jest otwarty dla każdego banku oferującego BLIKA.
Jak płacić BLIKIEM zbliżeniowo
Z BLIKA zbliżeniowego skorzystać może każdy użytkownik aplikacji mobilnej banku na platformie Android, na urządzeniu które obsługuje funkcję NFC (Near Field Communication).
Wymogiem wywołania płatności, ze względów bezpieczeństwa, będzie posiadanie aktywnej blokady urządzenia – czyli zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy. Aby zapłacić wystarczy po odblokowaniu zbliżyć telefon do terminala płatniczego (w telefonie musi być oczywiście włączona funkcja NFC). Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z Internetem.
Usługa jest dostępna wyłącznie w aplikacji mobilnej banku na smartfonie. Każdy, kto do tej pory płacił BLIKIEM z wykorzystaniem kodu teraz może to zrobić zbliżeniowo – wystarczy jednorazowo aktywować w aplikacji mobilnej płatności zbliżeniowe BLIK.
Zbliżeniowość BLIKA jest wyczekiwana przez użytkowników. Współpraca z Mastercard pozwala nam na uruchomienie projektu unikalnego w skali świata. Posiadanie aplikacji mobilnej banku udostępniającego BLIKA wystarczy do płacenia zbliżeniowo telefonem – dodał Dariusz Mazurkiewicz.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.