Ruszyła elefanta.pl polski odpowiednik StumbleUpon

Opublikowano: 7 listopada 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

29 października wystartował polski serwis wzorowany na StumbleUpon.com – elefanta.pl. Umożliwia on, w oparciu o toolbar (pasek narzędziowy)gromadzenie, wymianę i odkrywania interesujących internautów stron. Pomysłodawcą i szefem projektu jest Piotr Krawiec były szef komunikacji i PR w Onet.pl.
Elefanta.pl służy do gromadzenia i kategoryzacji ulubionych stron www oraz dzieleniu się nimi z innymi. Serwis należy do projektów określane mianem „social bookmarking”, które narodziły kilka lat temu w USA i stały się popularne wraz z pojawieniem się trendu web 2.0. Projekty te charakteryzują się tzw. społecznymi mechanizmami wyboru  – co oznacza, że ludzie gromadząc ciekawe strony w ramach serwisów temu celowi dedykowanymi, dokonują oceny, właśnie poprzez ich wybór. Dzięki temu tworzą się rankingi. Im więcej osób zapamiętuje daną stronę, tym jej wartość rośnie. Najlepiej znanymi zagranicznym przykładami są del.icio.us czy StumbleUpon.com.

Ruszyła elefanta.pl polski odpowiednik StumbleUpon 1

Zaletą serwisu ma być rozwinięta możliwość interakcji pomiędzy użytkownikami oraz rozwinięty mechanizm polecania – rekomendowania stron.

Elefanta w oparciu o wygodny oraz jak zapewniają twórcy bezpieczny toolbar (pasek narzędziowy serwisu – z najważniejszymi przyciskami), umożliwia gromadzenie, wymianę i odkrywania interesujących internautę stron: artykułów, blogów, plików filmowych czy muzycznych, zdjęć, recenzji kulinarnych czy filmowych, notowań giełdowych czy wiadomości.

Dzięki toolbarowi internauci, bez konieczności bycia na serwisie, mogą gromadzić ulubione strony – zawsze mają do nich dostęp (bez względu na miejsce: praca, dom, kafejka, uczelnia ). Każdą ze stron można zapisać jako prywatną, dla przyjaciół (dostępne dla zaprzyjaźnionych osób z Elefanty) lub publiczną (dostępną dla wszystkich, zarówno dla członków serwisu, jak i osób nie zarejestrowanych). Strony można opisać – np. Tagami lub kategoriami – w celu szybszego i łatwiejszego znalezienia, można je również ocenić oraz skomentować.

Mogą się też dzielić stronami z przyjaciółmi oraz poznawać nowe, ciekawe i polecane przez innych internautów witryny internetowe. Co istotne rekomendacje odbywają się zawsze w oparciu o indywidualne zainteresowania użytkownika (który określa je przy aktywacji konta).

Model biznesowy serwisu zakłada dwa źródła przychodów, ma to być: reklama i konta Premium. elefanta.pl ma być projektem, dzięki któremu reklamodawcy mogą w sposób nowatorski dotrzeć do bardzo skrupulatnie zidentyfikowanej i wyselekcjonowanej grupy docelowej; określanej nie tylko na podstawie typowych danych demograficznych, np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, ale także na podstawie danych, takich jak: zainteresowania, zwyczaje czy upodobania. Dzięki dodatkowej wiedzy o potencjalnych klientach reklamodawcy mogą w sposób nie przeszkadzający użytkownikom w korzystaniu z portalu, zaprezentować swój produkt czy usługę. Reklama taka ma być nieinwazyjna, a jednocześnie wpisująca się w potrzeby oglądających ją internautów.

Projekt jest realizowany przez czteroosobowy zespół. Pomysłodawcą i szefem projektu jest Piotr Krawiec były szef komunikacji i PR w Onecie, wcześniej szef marketingu i PR w Money.pl. Trzy pozostałe osoby to: Adam Cuper, Paweł Majewski i Błażej Karmelita eksperci z kilkuletnim doświadczeniem zdobytym w firmach internetowych i IT, zarówno polskich jak i zagranicznych.

www.elefanta.pl

Hanna Laskowska, e-biznes.pl

Hanna LaskowskaRuszyła elefanta.pl polski odpowiednik StumbleUpon

Podziel się!

O autorze

hania