Techcrunch opublikował ranking serwisów społecznościowych pod względem ich wartości i wagi dla rynku reklamodawców. Oparty jest on na liczbie użytkowników danego serwisu oraz najświeższej wycenie Facebooka, dającej mu wartość 10 miliardów dolarów.
Ranking bierze pod uwagę wzrost użytkowników Facebooka w ciągu ostatniego roku, dramatyczny ich spadek w MySpace i niewielkie roszady wśród innych serwisów, a także wartość Bebo (850 mln dolarów) i LinkedIn (1 mld dolarów) jako punkty odniesienia. Ostatecznie wygląda to tak: podczas, gdy Facebook jest wart 10 mld dolarów, MySpace jest wart tylko 6,5 mld. Bebo 1,8 mld dolarów, Twitter 1,7 mld a LinkedIn 0,8 mld dolarów. Z wyliczeń Techcrunch wynika również, że skoro Facebook jest wart 10 mld dolarów, to cały rynek serwisów społecznościowych jest wart 27,1 mld dolarów.
Dla porównania, ubiegłoroczne szacunki wskazywały, że Facebook wart był 15 mld dolarów, a MySpace – 20 mld dolarów. Ranking z 2008 r. był jednak zbudowany w oparciu o nieco inne kryteria, m.in. pochodzenie użytkowników, a co za tym idzie wartość reklamową danego rynku. Biorąc pod uwagę ubiegłoroczne kryteria, Facebook, mimo że zdobył ostatnio wielu nowych użytkowników, nadal byłby daleko w tyle za pierwszym na liście serwisem MySpace.
Więcej przeczytacie na Techcrunch.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!