Rynek domen w Polsce można opisać dość krótko – prawie 2,3 mln domen na koniec 2011 roku z czego do sprzedaży wystawionych jest ok. 250 tys. Jak wyglądają transakcje na rynku domen?
Raporty sprzedaży nie pozostawiają złudzeń. Przeglądając lutowy raport sprzedaży domen publikowany na łamach AZnews.pl można śmiało powiedzieć – słabo!
Z odnotowanych transakcji żadna nie przekroczyła 10 tys. złotych, oczywiście część z nich mogła się odbyć poza popularnymi platformami do kupna/sprzedaży domen. Zestawienie to bardzo kontrastuje z listą domen wystawionych z ceną większą niż 100 tys. złotych, na samym AfterMarket jest ich prawie 500. Co to może oznaczać?
Wydaje się, że przede wszystkim inwestorzy domenowi nie mają wyczucia w podawanej cenie, bo czy można traktować poważnie ofertę sprzedaży domeny najlepszyinternista.pl za 1 mln złotych? Takich domen jest oczywiście znacznie więcej, np. antyczek.pl też jest do nabycia za skromny milion. Z drugiej zaś inwestorzy… boją się podać cenę. Na AfterMarket ofert z ceną jest tylko połowa, na Giełdzie Domen AZ.pl z ceną jest co czwarta domena. Stawiając pytanie wprost – jak mam coś kupić skoro nie znam ceny, albo cena jest delikatnie mówiąc – nienajtrafniej dobrana?
Zastanawiam się tylko czy ci sami użytkownicy sprzedając poloneza wystawiliby go z ceną np. 100 tys. złotych, albo nawet – miliona złotych! W końcu może ktoś kupi, prawda? Albo inaczej – mam do sprzedania mieszkanie. Ale nie podam ceny – chcesz wiedzieć, napisz, zadzwoń. Czy będzie to sto tysięcy czy 10 milionów? Nie wiem, zadzwoń.
Tak w skrócie można w pewnej karykaturze przedstawić sporą część rynku w Polsce. Czy można to zmienić? Oczywiście – raporty sprzedaży zmuszą sporą część użytkowników do refleksji podczas przedłużenia ważności domeny na kolejny rok. Dodatkowo konferencje takie jak MeetDomainers, przybliżają inwestorom trudną tematykę wyceny. Tak więc drodzy inwestorzy – nie bójmy się podawać cen, realnych cen.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.