Świat zmienia się na naszych oczach, a to, co jeszcze kilka tam temu uchodziło za fanaberię, dzisiaj już nikogo nie dziwi. Doskonałym przykładem jest prowadzenie własnego sklepu internetowego, co obecnie urasta do rangi obowiązku, a nie dodatku do sklepu stacjonarnego. Przyszłość bowiem należy do e-commerce, a coraz więcej osób robi zakupy online. Zobacz, ile zyskujesz, decydując się na swoje własne miejsce w sieci.
Liczby nie kłamią
Szybki wzrost liczby sklepów internetowych to nie chwilowy trend, który za jakiś czas się skończy. Wręcz przeciwnie – wszystko wskazuje na to, że przyszłość należy do e-commerce. Z raportu Bisnode wynika, że rynek sprzedaż jest wart aż 40 mld zł. Każdy rok to tysiące nowych sklepów internetowych – w ostatnich pięciu latach liczba zarejestrowanych sklepów online wzrosła o 34 procent. Co więcej, każdego roku polski rynek e-commerce notuje solidną dynamikę przyrostu nowo zarejestrowanych sklepów – blisko 7 procent. Ta popularność nie dziwi, bo sprzedaż w internecie to szereg korzyści, które warto poznać.
Oszczędności jak tlen
Prowadząc swój biznes, musimy pamiętać o dyscyplinie biznesowej, co oznacza rozsądne rozdzielanie środków, zwłaszcza w te obszary działalności, które wymagają dofinansowania. Czasem to jednak niemożliwe, bo jest po prostu za dużo wydatków. Efekt zaś jest taki, że musimy zrezygnować z ambitnych planów rozwojowych lub co gorsza – wpadamy w długi, z których ciężko się wydostać. I tu właśnie pojawia się miejsce dla sklepu internetowego, którego prowadzenie jest o wiele tańsze niż tradycyjnego punktu. Niezaprzeczalną zaletą są więc oszczędności, które są na wagę złota dla każdej firmy. Nie musimy myśleć o czynszu, czy dodatkowych opłatach za media, to samo powiemy o asortymencie, jak półki, lampy czy meble, które muszą się znaleźć w tradycyjnym sklepie, co dodatkowo podnosi koszty.
Prawdziwie efektywne zarządzanie
Zarządzanie własnym biznesem nie jest łatwe i wymaga wiele determinacji oraz wiedzy. W przypadku sklepu online prezentuje się to zdecydowanie łatwiej, bo pomaga w tym odpowiednio przygotowane oprogramowanie. Funkcjonalne rozwiązania sprawiają, że każdy użytkownik może w prosty sposób sprawować pieczę nad całością handlu – już od gospodarki magazynowej po realizację zamówień. Właściciel sklepu może w każdej chwili zareagować na to, co się dzieje na rynku i przykładowo dodawać bądź usuwać produkty. Wymiernie też w tym pomaga to, że dostęp do panelu sklepu jest możliwe z każdego miejsca, a jedyne, czego potrzebujemy, to podłączony internet.
Nieograniczony dostęp
Tradycyjny sklep ma swoje liczne ograniczenia, a jednym z największych jest to, że ma określone godziny otwarcia i zamknięcia. A co by było, gdyby tak był dłużej otwarty? Takie pytania zadawał sobie w przeszłości niejeden właściciel. Dzisiaj to normalne, że klienci robią zakupy całą dobę, bo sklepy internetowe są dostępny w sieci 24h – od poniedziałku do piątku.
Ale tu warto wspomnieć o ważnej sprawie. Zawsze przeglądajmy dostępny asortyment i w razie, gdy jakiegoś produktu nie ma czasowo na stronie, wyraźnie o tym poinformujmy. Chyba nie ma nic gorszego dla potencjalnego nabywcy, gdy w końcu znajdzie to, czego szukał, a gdy przyjdzie do płacenia, okaże się, że nic z tego, bo zapas został wyczerpany. Ważne więc, aby zwrócić na to uwagę podczas wybierania platformy zakupowej, z której będzie korzystał nasz sklep. Żeby mieć pewność, że tak będzie, warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy, która dopilnuje, aby wszystko działało jak w szwajcarskim zegarku. Tak tworzone są sklepy internetowe mixedmedia – nie tylko projektowane i tworzone, ale również promowane, by dotarły do jak największej liczby klientów.
Na koniec przypomnijmy to, o czym wspominaliśmy w jednym z początkowych fragmentów tekstu – rynek e-commerce nie pokazał jeszcze całego potencjału, a najbardziej światłe lata ma dopiero przed sobą. Potwierdza to nie tylko rosnąca liczba konsumentów, którzy regularnie robią zakupy w sieci, ale też coraz większa liczba kanałów dystrybucji ułatwiających handel online. Co również istotne, już za kilka lat główną siłą nabywczą będzie dzisiejsza młodzież, a jak nietrudno zgadnąć, przytłaczająca większość nastolatków traktuje sieć jako naturalne środowisko – także w kwestii robienia zakupów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.