Start reklamy opartej na streamingu

18 sierpnia po raz kolejny wystartowała internetowa kampania wykorzystująca streaming. Tym razem klientem, który zdecydował się wykorzystać tę cały czas nową i innowacyjną formę reklamy, jest PTK Centertel, przy okazji realizacji kampanii Taryfa Malejąca dla Firm.

Internauci odwiedzający niektóre witryny tematyczne sieci Ad.net (VAT, PIT, Parkiet, Expander, CIRE, EkoInfo, Brief, Infor) mają możliwość obejrzenia reklamówki telewizyjnej Idei, zaimplementowanej do form reklamy internetowej.

Jako nośniki streamingu wykorzystano dwa formaty – surround ad (jednoczesna ekspozycja poziomego billboardu i pionowego skyscrapera) oraz nowość – mega expand skyscraper (rozszerzający się do pełnego ekranu skyscraper emitowany na warstwie).

Technologia serwowania reklamy streamingowej została dla CR Media i Ad.netu przygotowana przez firmę Sabela Media Polska – jedną z najlepszych polskich firm zajmujących się technologiami adserwerowymi. Różnica pomiędzy powszechnie używanymi rozwiązaniami streamingowymi, które pojawiały się już w kampaniach w polskim internecie, a rozwiązaniem oferowanym przez Ad.net, polega przede wszystkim na:
powszechności odbioru – brak konieczności posiadania przez internautów dodatkowych sterowników do poprawnego odbioru przekazu. Większość obecnie stosowanych rozwiązań bazuje na specjalnych doinstalowywanych sterownikach Windows Media Playera, RealPlayera, czy QuickTime Playera. Tego rodzaju rozwiązanie nie gwarantuje powszechności odbioru reklamy przez internautów. W rozwiązaniu Adnet wystarczy plug-in flasha, który posiada 99% użytkowników sieci,
pewności dotarcia – popularność plug-inu flasha oraz wykorzystanie kodów wykrywających jego obecność na komputerze internauty gwarantują poprawną emisję,
jakości emisji – duża redukcja wagi pliku video (od 30 do 50%) bez utraty jakości wynikającej z nadmiernej kompresji
płynności emisji – zastosowaniu algorytmu buforującego, zapewniającego płynność emisji przy zbyt wysokim wskaźniku bitrate względem szerokości pasma
autodetekcji – bez dodatkowych zapytań i pakietów – kreacja samoczynnie bada szybkość połączenia, z jaką jest transmitowana, umożliwiając dobór pliku video pod względem jakości i długości, w celu zapewnienia optymalnego przekazu przy każdej szerokości pasma.

Kampanię „streamingową” trwającą od 18 sierpnia będzie miało okazję zobaczyć kilkaset tysięcy internautów. Wykorzystanie formy reklamy video pozwala uzyskać pełną synergię kreacyjną z działaniami reklamowymi prowadzonymi w telewizji.

„Chętnie flirtujemy z nowymi możliwościami reklamy internetowej. Mamy jednak świadomość, że błędy wynikające ze zbyt pospiesznego i „hurraoptymistycznego” wprowadzania nie do końca przetestowanych rozwiązań, mogą negatywnie wpływać na reputację, prestiż klientów i ich produktów. W chwili obecnej zaawansowanie technologiczne nowych rozwiązań jest coraz większe. Dlatego też nie spieszymy się z nowinkami, skrupulatnie je testujemy pod kątem technologii i potencjału reklamowego. Chcemy mieć pewność, że dysponujemy najlepszym dostępnym rozwiązaniem na rynku, aby zapewnić klientowi maksymalną jakość oferowanych przez nas usług.” – mówi Adam Wysocki, Dyrektor ds. Obsługi Klientów Ad.net S.A.

„Powszechnie wiadomo, że Internet jest medium, które cechują nieograniczone możliwości kreacyjne i implementacyjne. W połączeniu z rozwojem technologii Internet może oddziaływać na najważniejsze zmysły z punktu widzenia mediowego – oczy i słuch – jednocześnie. Dzięki temu dorównuje telewizji. Trudno nie wykorzystać takich możliwości lub ich nie zauważyć. Na dobrze dopasowanych stronach, tak jak w tym przypadku, reklama nie ma możliwości zostać niezauważoną przez grupę docelową. Dzięki temu wszystkie wskaźniki brandigowe wzrastają, a problem clutteringu zostaje ograniczony. Reklama tego rodzaju jest również opłacalna kosztowo. Reklamodawca przedłuża życie spotu telewizyjnego, którego wyprodukowanie często sięga sumy kilkuset tysięcy złotych. Miejmy nadzieję, że za kilka lat kreacja internetowa nie będzie powstawała na podstawie layoutu prasowego (tak jest w tej chwili w większości przypadków) tylko będzie adaptowana z telewizji. Brand Managerowie z PTK Centertel już kreują tę rzeczywistość. Rzeczywistość poza wskaźnikiem CTR.” – twierdzi Gwidon Humeniuk, Key Account Manager CR Media Consulting.

http://www.adnet.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top