Sytuacja na polskim rynku e-prasy

Opublikowano: 13 sierpnia 2009. Kategoria: Bez kategorii. Tagi: , , , ,

E-gazety to marginalne źródło zysków dla wydawców prasy. Gazeta Prawna sugeruje, że winą za ten stan rzeczy jest nikłe zaangażowanie redakcji gazet do rozwijania oferty elektronicznej oraz kiepskie rozwiązania technologiczne.

Sytuację istniejącą na rynku e-prasy stara się wyjaśnić gazecie Bartłomiej Roszkowski, właściciel Nexto.pl. Według niego podstawowym błędem wydawców jest przenoszenie do internetu wydań papierowych w formacie PDF bez dodatkowych funkcjonalności, które oferuje sieć. Jakiekolwiek uatrakcyjnienie treści wiąże się z wydatkami, których na dzień dzisiejszy nie chcą ponosić redakcje.

Roszkowski wyceniając rynek e-gazet na 8-9 mln złotych przyznaje jednak, że istnieją trudności z utrzymaniem się tylko i wyłącznie z dystrybucji tytułów prasowych. Dlatego Nexto.pl był zmuszony wprowadzić do oferty również e-booki i audiobooki.

Podsumowaniem słabej kondycji polskiego rynku e-prasy może być przykład dystrybucji e-wydania tygodnika Wprost, który u prenumeratora pojawia sie trzy dni po premierze w najbliższym kiosku.

http://www.gazetaprawna.pl/serwisy/internet/artykuly/344578,dlaczego_wydawcy_maja_problemy_ze_sprzedaza_e_wydan.html

Sylwester KozakSytuacja na polskim rynku e-prasy

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.