E-gazety to marginalne źródło zysków dla wydawców prasy. Gazeta Prawna sugeruje, że winą za ten stan rzeczy jest nikłe zaangażowanie redakcji gazet do rozwijania oferty elektronicznej oraz kiepskie rozwiązania technologiczne.
Sytuację istniejącą na rynku e-prasy stara się wyjaśnić gazecie Bartłomiej Roszkowski, właściciel Nexto.pl. Według niego podstawowym błędem wydawców jest przenoszenie do internetu wydań papierowych w formacie PDF bez dodatkowych funkcjonalności, które oferuje sieć. Jakiekolwiek uatrakcyjnienie treści wiąże się z wydatkami, których na dzień dzisiejszy nie chcą ponosić redakcje.
Roszkowski wyceniając rynek e-gazet na 8-9 mln złotych przyznaje jednak, że istnieją trudności z utrzymaniem się tylko i wyłącznie z dystrybucji tytułów prasowych. Dlatego Nexto.pl był zmuszony wprowadzić do oferty również e-booki i audiobooki.
Podsumowaniem słabej kondycji polskiego rynku e-prasy może być przykład dystrybucji e-wydania tygodnika Wprost, który u prenumeratora pojawia sie trzy dni po premierze w najbliższym kiosku.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.