E-gazety to marginalne źródło zysków dla wydawców prasy. Gazeta Prawna sugeruje, że winą za ten stan rzeczy jest nikłe zaangażowanie redakcji gazet do rozwijania oferty elektronicznej oraz kiepskie rozwiązania technologiczne.
Sytuację istniejącą na rynku e-prasy stara się wyjaśnić gazecie Bartłomiej Roszkowski, właściciel Nexto.pl. Według niego podstawowym błędem wydawców jest przenoszenie do internetu wydań papierowych w formacie PDF bez dodatkowych funkcjonalności, które oferuje sieć. Jakiekolwiek uatrakcyjnienie treści wiąże się z wydatkami, których na dzień dzisiejszy nie chcą ponosić redakcje.
Roszkowski wyceniając rynek e-gazet na 8-9 mln złotych przyznaje jednak, że istnieją trudności z utrzymaniem się tylko i wyłącznie z dystrybucji tytułów prasowych. Dlatego Nexto.pl był zmuszony wprowadzić do oferty również e-booki i audiobooki.
Podsumowaniem słabej kondycji polskiego rynku e-prasy może być przykład dystrybucji e-wydania tygodnika Wprost, który u prenumeratora pojawia sie trzy dni po premierze w najbliższym kiosku.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.