Nowy Kindle powalczy z iPadem?

Opublikowano: 5 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Amazon wprowadzając czytnik Kindle zrewolucjonizował rynek e-booków. Wiele wskazuje na to, że firma zamierza zrobić następny krok i powalczyć o użytkowników tabletów.

Nowy Kindle powalczy z iPadem? 1Tajwańskie firmy będą w stanie produkować 800 tys. sztuk tabletu Amazona miesięcznie. Tak przynajmniej wynika ze źródeł z firmy Quanta, która współpracuje m.in. z Sony i Research In Motion, do których dotarł The Telegraph. Nowy Kindle ma być oparty na systemie operacyjnym Android.

Firma Amazon jest nie tylko odpowiedzialna za sukces Kindle; ma ogromne doświadczenie w sprzedaży elektronicznych książek, filmów oraz muzyki. Ostatnio uruchomiony został także specjalny sklep z aplikacjami dla Androida oraz odtwarzacz muzyki w chmurze.

Kindle jest sprzedażowym hitem Amazonu. Kilka tygodni temu wprowadzono jeszcze tańszą, kosztującą 114 dolarów wersję urządzenia – w zamian za niższą cenę wyświetlane są na nim reklamy. Szacuje się, że w 2010 roku sprzedano łącznie ok. 8 mln sztuk czytnika.

Nie znamy specyfikacji technicznej urządzenia, jego ceny oraz daty premiery. Przewagą tabletu Amazona mogą być dotychczasowi klienci, którzy założyli już swoje konta i podpięli karty kredytowe. Receptą na sukces mogą okazać się lojalni użytkownicy, mocna marka i bogata oferta firmy.

Firma Amazon odmówiła komentarza w tej sprawie.

Dawid ZarazińskiNowy Kindle powalczy z iPadem?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.