AdSense będzie wyświetlało reklamy oparte na aktywnościach internetowych i zachowaniach internautów. Panie i panowie – nadchodzi targetowanie behawioralne w wydaniu Google (nazywane przez nich Interest-Based Advertising).
Pisząc najprościej działa to tak: jeśli często odwiedzasz strony poświęcone samochodom, twoim oczom ukaże się reklama nowego modelu auta. A wszystko dzięki informacjom zapisanym w przeglądarkowych „ciasteczkach”.
W przeszłości reklamodawcy wykorzystywali przewagę przekazów kontekstowych i reklam wyświetlanych w konkretnych miejscach witryn (placement-targeted). Z nową funkcjonalnością będą mogli dotrzeć do użytkowników opierając się na ich poprzednich interakcjach, takich jak odwiedzone strony, czy kategoriach ich zainteresowań (np. entuzjaści sportu) – czytamy na blogu AdSense.
W najbliższych miesiącach przedsięwzięcie ma działać dla limitowanej ilości wydawców (jako słynna, „googlowska” beta). Otwarcie dla wszystkich ma nastąpić pod koniec tego roku.
Projekt nie jest oczywiście niczym nowym w świecie reklamy. W przypadku Google jednak, bardzo poważnie muszą brzmieć pytania o prywatność internautów. Jakie informacje przechowuje o mnie korporacja z Mountain View? Czy mogę nie wyrazić zgody w udziale w tym procesie?
Szczęśliwie, jak zapewnia Google, odpowiedź na ostatnie pytanie brzmi: tak. Internauci mają mieć możliwość podejrzenia i edytowania informacji zebranych na ich temat. Mamy być również bezpieczni od przekazów odwołujących się do naszej orientacji seksualnej, religii, rasy, czy – z pewnymi wyjątkami – problemów finansowych i zdrowotnych. Brak zgody na partycypację w projekcie mogą również wyrazić wydawcy.
Czy targetowanie behawioralne w wydaniu Google okaże się złotym strzałem?
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!