Podczas tegorocznych międzynarodowych targów telewizyjnych MIPTV 2010 odbywających się w Cannes zostaną ogłoszone wyniki konkursu Content 360. Do finałowej dziesiątki projektów z całego świata zakwalifikował się serwis Wirtualnej Polski – ToSieWytnie.pl.
– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni werdyktem jury i jednocześnie dumni, że będziemy reprezentować rodzimy rynek w tym międzynarodowym konkursie – mówi Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski – Jest to wydarzenie bez precedensu, bowiem po raz pierwszy w historii tego prestiżowego eventu do ścisłych finałów zakwalifikowała się firma z Polski i, co należy podkreślić, niezwiązana bezpośrednio z rynkiem tradycyjnych mediów telewizyjnych.
„Content 360” to międzynarodowe forum twórców cyfrowego kontentu, towarzyszące największym na świecie targom telewizyjnym MIPTV w Cannes. W targach co roku bierze udział 12000 uczestników z ponad 100 krajów świata.
Finaliści przeglądu „Content 360” prezentują swoje koncepcje i rozwiązania nadawcom, agencjom reklamowym, funduszom filmowym w celu pozyskania – dla dalszego rozwoju – partnerów biznesowych lub sponsorów. Od 2005 roku „Content 360” wspierają BBC, Ogilvy Interactive, the National Film Board of Canada oraz the Korean Broadcasting Commission. W ciągu 4 lat trwania przeglądu na 1400 zgłoszeń z 42 krajów do ścisłych finałów zakwalifikowało się 100 projektów. Pula nagród wręczonych laureatom konkursu przekroczyła do tej pory 400 000 Euro. Konkurs odbywa się w 6 kategoriach: 5 tematycznych i jednej głównej –”Next Generation Audience Engagement”, sponsorowanej przez British Broadcasting Corporation (BBC). Do tej ostatniej, wraz z dziewiątką innych finalistów z całego świata, zakwalifikował się serwis Wirtualnej Polski.
– Pierwotnie zakładaliśmy pokazanie ToSieWytnie.pl tylko w języku polskim, tłumacząc jedynie wybrane fragmenty na angielski. Szybko podjęliśmy jednak decyzję o dostosowaniu całego interfejsu serwisu do potrzeb prezentacji przed międzynarodowym audytorium – mówi Łukasz Skalik, Kierownik Działu WP.TV i Multimedialnego Wsparcia Portalu, pomysłodawca platformy – Wersja angielska naszego serwisu zostanie zaprezentowana pod hasłem „You will NOT see this on TV!” i osadzona w domenie „FreeCut.TV”, przy czym uruchomienie w dostępie publicznym planujemy tuż przed finałami.
Konkurentami ToSieWytnie.pl w finałach w Cannes będą dwa projekty z Wielkiej Brytanii i dwa z Australii oraz po jednym z USA, Hiszpanii, Malezji, Wenezueli, Korei Południowej. W większości są to profesjonalne i znane marki, działające w obszarze rynku tradycyjnych telewizji programowych oraz nowych mediów, jak m.in. Channel S, Australian Documentaries, Lapierna Audiovisual. Prezentacja finalistów odbędzie się 13 i 14 kwietnia w Palais des Festival w Cannes.
Uwagę sędziów przykuły szczególnie: innowacyjny interfejs serwisu, szerokie wykorzystanie mechanizmów interaktywnych i społecznościowych w tworzeniu platformy, unikalny kontent powstający we współpracy z użytkownikami oraz ciekawy model biznesowy, oparty na partycypacji Wirtualnej Polski w kosztach produkcji najpopularniejszych twórców platformy w zamian za emisję reklam na ich kanałach.
– Sukces nominacji do dziesiątki finalistów z całego świata cieszy nas tym bardziej, że jesteśmy jedynym podmiotem, biorąc pod uwagę naszą bezpośrednią konkurencję rynkową w Polsce, który nie posiada oparcia w dużej grupie mediowej. Co za tym idzie, nie mamy możliwości pozyskiwania kontentu wideo do emisji w Sieci w, powiedzmy, naturalny sposób – mówi Stanisław Ulicki, Dyrektor Pionu Programowego Wirtualnej Polski – Zdecydowaliśmy się więc na nowatorski sposób wzbogacania naszej oferty programowej, poprzez aktywną współpracę z internautami, twórcami materiałów wideo. Okazuje się, że taka strategia doskonale się sprawdza, a dedykowane potrzebom użytkowników programy cieszą się olbrzymią popularnością, przykuły też uwagę zagranicznego jury.
Między innymi rosnąca popularność ToSieWytnie.pl w Polsce stanowiła istotny czynnik dopuszczenia projektu do finałów przez zagraniczne jury. Według styczniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius serwis ten odnotował 1 155 661 użytkowników (real users), z których każdy spędził w witrynie średnio 16 minut 38 sekund, plasując ją w ścisłej czołówce polskich internetowych platform oferujących legalne i darmowe wideo w Sieci.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.