Pojawienie się nowych rozwiązań Microsoftu, Apple czy Google pokazuje dużą zmianę zachodzącą w miejscu spotkania konsumenta i technologii. „Bebechy” nie mają większego znaczenia; coraz bardziej liczy się oferowany przez firmy „ekosystem”.
Kilkanaście ostatnich dni stało pod znakiem ważnych premier; pojawiły się nowe produkty Apple (zwłaszcza iPad mini), aktualizacje w linii marki Nexus czy wreszcie nowe systemy Microsoftu i tablet-laptop Surface. Te wydarzenia kształtować będą rynek przez najbliższe miesiące – zarówno w kontekście sprzedażowym, jak i szerszym, społeczno-technologicznym.
Doszliśmy do punktu, w którym opisywanie sprzętowych specyfikacji ma znaczenie przede wszystkim dla geeków (z czego chyba nie do końca zdają sobie jeszcze sprawę rodzime serwisy informacyjne i blogi). Większość produktów oferuje podobne rozwiązania; różnice często są kosmetyczne. Czy dla klienta końcowego, zastanawiającego się nad kupnem tabletu czy smartfona ilość procesorów ma jakiekolwiek znaczenie? Chyba jednak nie.
Dziś firmy technologiczne muszą konkurować na innych polach. Najważniejszym z nich jest „ekosystem”. Płacąc za smartfona nie kupujemy jedynie urządzenia – wybieramy przede wszystkim usługi: sklep z aplikacjami, możliwość synchronizacji (np. pomiędzy komputerem stacjonarnym i telefonem), wirtualne dyski czy inne rozwiązania w chmurze. Dlatego też ogromne znaczenie ma tu marka producenta, a „walka” zwolenników mobilnych systemów operacyjnych jest zażarta.
Taka zmiana mnie cieszy. Jest w czym wybierać, coraz trudniej z całą pewnością powiedzieć, że rozwiązanie firmy A jest lepsze od oferty firmy B. Jest po prostu inne, pasuje komuś bardziej lub mniej. Spodziewam się, że będzie jeszcze ciekawiej, bardziej różnorodnie, a to zdecydowanie lepiej dla nas, konsumentów.
Czekam jednak przede wszystkim na kolejne przełomowe rozwiązania. I nie mówię tu o nowościach takich jak nowoczesne ekrany z bardzo dużą rozdzielczością (np. Retina firmy Apple), które powinny szybko stać się standardem. Myślę o potencjale drzemiącym chociażby w Google Glass czy Willow Glass. Myślę o rozwiązaniach, które przedefiniują kolejne rynki – jak było na przykład w przypadku pojawienia się iPada. Czy będzie to komputer, który da się zwinąć jak gazetę? A może jakaś przyjazna dla użytkownika biotechnologia, rozszerzająca możlwości naszego ciała? Kto wie – wyobraźnia jest jedynym ograniczeniem. Jestem jednak pewien, że taka przyszłość jest tuż za rogiem.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.